دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گمانه زنی‌های رسانه‌ای در خصوص تغییر محل گفتگو‌های رسانه‌ای دو وزیر را بی‌اساس دانست و دلیل این تغییر را بروز مشکل فنی و عدم امکان اجرا در محل تعیین شده قبلی دانست که با تعییر مکان، این گفتگو در محل مذاکرات رسمی برگزار شد.
وزیر کشور درباره وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان جمهوری اسلامی گفت: طالبان توجیه شده و مرزها آرام و رفت و آمدها برقرار است.
۱۸۰ زندانی افغان از زندان‌های ایران در برابر چهار زندانی ایرانی در زندان‌های طالبان روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد، در مرز اسلام‌قلعه هرات مبادله شدند. در مقابل، چهار شهروند ایران که در افغانستان زندانی بوده‌اند نیز به ایران تحویل داده شدند.
همسر رییس جمهور ایران در سفر به ونزوئلا، طی گفت‌وگویی با تاکید بر اهمیت نقش زنان ایرانی در پیشرفت‌های علمی کشور و حفاظت از فرهنگ ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب، از تلاش‌های «دیکتاتوری رسانه‌ای» غرب برای تخریب جایگاه نظام خانواده در جوامع، به ویژه ایران انتقاد کرد.
سخنگوی دولت گفت: در زمان دفاع مقدس ما دسترسی به ماهواره نداشتیم ولی دشمن با همین ابزار بر ما اشراف اطلاعاتی داشت و مواضع ما را رصد می‌کرد. امروز اما ما می‌توانیم کوچک‌ترین جابه‌جایی‌ها را با ماهواره‌‌های ایران رصد کنیم.
همسر رئیس‌جمهور گفت: سن درختان دانشگاهی که من در آن تدریس می‌کنم (دانشگاه شهید بهشتی) بیشتر از سن آمریکاست. برای همین ایرانیان از تلاش‌های آمریکا خنده‌شون میگیره»
مشکل اصلی این است که آقایان با ضعف تدبیر و نگاه ناکارآمد به واقعیات اجتماعی و حتی شناخت ناقص از الزامات دینی و شرعی و نیز با کنار زدن افراد توانمند و دلسوز و به‌کار گرفتن برخی افراد ناتوان و کم‌توان و گاه سودجو، وضع کشور و جایگاه نظام و موقعیت خود را به جایی کشانده‌اند و بند را آب داده‌اند.
درحالی که پیش بینی می شد با تحقق واردات خودروهای نو و تصویب نهایی لایحه واردات خودروهای کارکرده درمجلس، پس از عبور آن از حواشی ومخالفت های فراوان، کمی قیمت خودرو افت کند، به یک باره دولت بخشنامه ای را اعلام کرد که براساس آن سود بازرگانی انواع خودروها تا ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.
محمد نسیمی فعال رسانه ای که رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می‌کرد، حاشیه‌هایی را از ۲ روز مهمان نوازی ونزوئلا از هیئت ایرانی نگاشته که در ادامه می‌خوانیم:
وال استریت ژورنال نوشت: به گفته افراد نزدیک به مذاکرات، دولت بایدن بی سر و صدا گفتگو‌ها با ایران را در تلاش برای آزادی زندانیان آمریکایی و مهار برنامه هسته‌ای رو به رشد تهران آغاز کرده است.
دکتر مخبر در دیدار با رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از نمایندگان مجلس در فراکسیون تعاون؛

توسعه بخش تعاون گامی مهم در جهت تحقق شعار سال است

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با رئیس اتاق تعاون ایران و فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عامل اتحادیه های تعاونی به بحث و تبادل نظر درخصوص طرح ها، مشکلات و پیشنهادات نمایندگان پرداخت.
رئیس جمهور در جمع گروهی از جوانان نیکاراگوئه‌ای، اظهار داشت: آمریکا می‌خواست با تحریم و تهدید ملت ما را متوقف کند، اما ملت ما نه تنها متوقف نشد بلکه از تهدید و تحریم برای خود فرصت ساخت.
رئیس‌جمهور که در سفر آمریکای لاتین به سر می برد، در تماس تلفنی با معاون اول خود و وزیر نیرو، بر تسریع در حل کامل مشکل افت فشار آب در برخی مناطق تهران تأکید کرد.
دیگر همه می‌دانند که دکتر ظریف وزیر خارجه سابق ایران روحیه و خلق خاصی دارد و دوست ندارد به سوالات جدی و غیرکلیشه‌ای درباره عملکردش پاسخ دهد.
انتصاب دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بار دیگر این شورا را در کانون توجهات قرار داد و این سؤال را به وجود آورد که محسن رضایی دقیقاً قرار است چه مأموریت‌هایی را در دبیرخانه‌ جدیدالتأسیس شورا دنبال کند؟