به گزارش سایت خبری پُرسون، در جلسه ارزیابی طرح ملی توسعه عدالت آموزشی، گزارشی از عملکرد شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) ارائه شد. کندی و اختلالات این سامانه در دورههای آموزش غیرحضوری و برنامههای بهبود زیرساختهای آن، محور اصلی بررسیها بود. همچنین چالشهای بینالمللی آموزش و پیشنهادهای کارشناسی برای ارتقای کیفیت تعلیموتربیت مورد بحث قرار گرفت.
اصلاح روشهای تدریس؛ نخستین گام در تحقق عدالت آموزشی
مسعود پزشکیان تأکید کرد که آموزش در مدارس نیازمند اصلاحات اساسی است. وی گفت: با وجود تلاشهای معلمان، بسیاری از مفاهیم درسی مطابق با اهداف برنامهریزان منتقل نمیشوند. رئیس جمهور نیز افزود که کیفیت آموزش باید در تقویت مهارتهای حل مسئله، کار تیمی، ارتباط مؤثر و حس تعلق ملی دانشآموزان اثرگذار باشد.
فضای رقابتی برای نوآوری در آموزش
پزشکیان از رویکرد دولت برای ایجاد رقابت سالم میان فعالان آموزشی خبر داد و گفت: بهترین روشهای نوآورانه بهصورت آزمایشی در مدارس اجرا شده و موفقیت آنها با شاخصهای رشد تحصیلی سنجیده میشود. این اقدام علاوه بر تقویت انگیزه معلمان، به ارتقای کیفیت آموزش کمک خواهد کرد.
غیرمتمرکزسازی شبکه شاد و اجرای روشهای نوین آموزشی
یکی از مهمترین مصوبات جلسه، غیرمتمرکزسازی سرورهای شبکه شاد بود تا اختلالات ناشی از تمرکز در تهران رفع شود. همچنین روش نوآورانه یکی از سامانههای بخش خصوصی برای بهبود آموزش در مدارس محروم بهصورت آزمایشی اجرا خواهد شد.
منبع: مهر