دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

آمار مشارکت پایین، سال‌های سال به کابوس سیاسی شباهت داشت اما در دو انتخابات 1398 و 1400 از آن حساسیت‌زدایی شد و عده‌ای به این تئوری روی آوردند که انتخابات حداقلی با نتیجه از پیش تعیین شده بهتر از آن است که ریسک مشارکت بالا به جان خریده شود.
رئیس جمهور گفت: مطالبه عمومی جامعه از مسئولان سالم‌سازی فضای فرهنگی و هزینه‌دار شدن هنجارشکنی و مقابله جدی با اقدامات سازمان‌یافته جهت حیازدایی از جامعه اسلامی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه مبتنی بر عقلانیت، اخلاق و عدالت نیاز امروز ماست و مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید دارند، گفت: سه قوه باید در این مسیر با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.
در جلسه‌ای به ریاست مخبر مقرر شد برای تابستان ۱۵۰ هزار جهیزیه باکیفیت شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز با تخفیف ۲۰ درصد از سوی واحدهای تولیدی صنایع لوازم خانگی و بصورت اقساطی در اختیار زوجهای جوان اقشار کم‌درآمد قرار گیرد.
امیرعبداللهیان در گفتگو با لاوروف:

مسکو از این مرحله عبور خواهد کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز شنبه در این گفتگوی تلفنی با حمایت از حاکمیت قانون در همه کشورها از جمله کشور همسایه و دوست روسیه و انتقاد از هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها، شرایط داخلی روسیه را یک موضوع کاملا داخلی تلقی و اظهار اطمینان کرد که کشور روسیه از این مرحله عبور خواهد کرد.
رقبای رئیسی چراغ سبز رقابت خواهند گرفت؟

نقش شورای میانه‌روها درباره فعالیت انتخاباتی ۱۴۰۲

یک منبع آگاه نزدیک به چهره‌های شاخص جریانات میانه‌رو می‌گوید که روحانی و لاریجانی در صورتی که پالس مثبتی از سوی حاکمیت ببینند وارد فعالیت انتخاباتی خواهند شد.
به نظر من مشکل اساسی اقتصاد و دولت ایران این است که نظام تدبیر امور بر کشور حاکم نیست. یعنی حکمرانی خوب نداریم. اگر نظام تدبیر بر امور حاکم باشد، هم سیاست‌های داخلی در جهت منافع ملی اتخاذ می‌شود و هم سیاست خارجی خوب پیش می‌رود.
یک فعال سیاسی اصولگرا : وارد بحث های نشویم که اولویت های را جا به جا می کند

نپرداختن رئیسی به مقوله حجاب هوشمندانه بود/ عمده کردن ضعف های چرخش قدرت مردم را مایوس می کند

اگر آقای رئیسی از کنار فلان موضوع گذشته است یعنی اینکه الان نباید این مطلب خیلی بزرگنمایی شود چرا که ابزاری است برای ایجاد اختلاف.بنظر من آقای رئیسی درمورد این مطلب خیلی هوشمندانه عمل کرده که به آن نپرداخته است
«ما یک ویرانه تحویل گرفتیم» جمله‌ای است که تقریبا در ادبیات دولت‌های مختلف مشترک است. اما تیم رسانه‌ای دولت باید به‌طور جدی به این مساله فکر کند که تمرکز بیش از حد بر این موضوع و غفلت از نگاه ایجابی چقدر در افکار عمومی کار می‌کند؟