دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

روایت دبیر شورای اطلاع رسانی دولت از سالروز تنفیذ حکم رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب

ازگفتمان درونزا و متکی به داخل رئیسی تا حذف «ما نمی‌توانیم» و خودتحقیری دولت قبل

احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در سالروز تنفیذ حکم رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب، نوشت: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ یک لحظه تاریخی پس از یک دوره رکود و ناامیدی عمیق بود. رئیس دولت دوازدهم در حالی از پاستور رفت که میزان محبوبیت او با تنزل بی‌سابقه به ۹.۷ درصد رسیده بود و ناامیدی از عملکرد دولت وقت به مهمترین عامل افت مشارکت در انتخابات تبدیل شد.
رئیسی در دیدار با خانواده شهیدان خالقی‌پور:

خانواده شهدا پرچم‌داران جنگ اراده‌ها هستند

رئیس جمهور در دیدار با خانواده شهیدان خالقی‌پور گفت:‌ جنگ امروز جنگ اراده‌هاست، پدران و مادران شهدا را پیروز جنگ اراده‌های زمان خود و پرچم‌داران جنگ اراده‌های امروز است.
سخنگوی دولت در نشست سیاسی دانشجویان طرح ولایت در دانشگاه شهید بهشتی گفت: هر کسی گفته شاخص‌ها نشان می‌دهد افزایش تورم خواهیم داشت یا اقتصاد بلد نیست یا دروغگوست.
رئیس جمهور افزایش تولید نفت را که به واسطه تلاش متخصصان و کارکنان تلاشگر شرکت نفت حاصل شده است، شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: با توجه به برخی گزارش‌ها درباره طولانی شدن فرآیند اجرای برخی قراردادها در مجموعه شرکت نفت، ضروری است تمهیدات لازم برای کوتاه‌تر شدن این فرآیند اندیشیده شود.
سخنگوی دولت گفت: وزارت آموزش و پرورش از کسانی که در سه یا چهار دهک پایین جامعه و جزو استعدادهای درخشان هستند، حمایت موثرتر خواهد داشت تا تمامی هزینه‌های تحصیل آنان از محل ردیف‌های بودجه‌ای تأمین شود.
در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، محمدرضا مخبر دزفولی استاد دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم به‌عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
رئیس ستاد انتخابات کشور در وبینار معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی و رؤسای ستادهای انتخابات استانداری‌های سراسر کشور گفت: قانون جدید انتخابات، فرصت برابر برای نامزدها در استفاده از امکانات عمومی فراهم می‌کند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت هیچ تصمیمی برای مسکوت گذاشتن این لایحه ندارد و بر خواسته خود تاکید دارد و امیدواریم بزودی نهایی شود تا موضوع کنترل قیمت‌ها، ‌تنظیم بازار و صادرات سروسامان بهتری بگیرد و شاهد التهاب در بازار نباشیم.
در پی موافقت دولت با تعطیلی روزهای (چهارشنبه و پنجشنبه) یازدهم و دوازدهم مرداد ماه ۱۴۰۲ با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا، ارگان های مختلف در اطلاعیه های جداگانه درباره چگونگی نحوه فعالیت خود در این ایام توضیح دادند
دولت سیزدهم به نیمه رسیده ‌و حالا می شود عملکرد آن را مستقلا قضاوت کرد. نوشتن از کارنامه یک دولت در تمام حوزه ها، سلسله گزارش های منظم و مطولی می طلبد که اینجا قصد پرداختن به آن را نداریم و تنها به بررسی چند رویکرد رئیس جمهور محترم و دولتمردان او می پردازیم
چذابه- وزیر کشور با همراهی همتای عراقی خود برای بررسی زیرساخت‌های آنسوی مرز چذابه در طرف عراق عازم این کشور شد.