دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

تصویری از سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان در اجلاس اخیر گروه بریکس در آفریقای جنوبی منتشر شده که او در آن نه تنها رئیس هیئت اعزامی ایران، بلکه پیش‌نماز نمایندگان ایرانی است و این امر با واکنش مثبت بسیاری در فضای مجازی مواجه شده است.
احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم تحویل ۴۷۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری و ۶۲۶ دستگاه ون وانا ایران خودرو دیزل به وزارت کشور به‌ مناسبت اربعین گفت: چه دلیلی دارد که بگوییم فلان خودرو در فلان شرکت کشور صنعتی ساخته شده، مردم ما احیانا دنبال آن خودرو باشند؟ چرا؟ چرا مردم ما به دنبال محصولات تولیدی خودمان نباشند؟ آیا ما این ظرفیت را نداریم؟ حتما داریم. لحظه ای نباید شک کنیم که ما این ظرفیت را داریم.
معاون رئیس جمهور تشریح کرد:

نقشه پیوستن ایران به بریکس در زندگی مردم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: دولت در دو سال گذشته توانسته به موفقیت برسد و نتایج ملموس آن در معیشت مردم نمایش داده می‌شود.
معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت در تشریح طرح ملی شهریاران گفت: در همه استان‌ها ستادی به نام طرح ملی شهریاران به دبیری دستیار مردمی سازی استاندار و کمیته داوری متشکل از صاحب نظران این حوزه تشکیل می‌شود.

شاطرزاده سفیر اسبق ایران در برزیل عنوان کرد:

رویکرد اشتباه دولت قبل مانع عضویت ایران در بریکس بود

سفیر پیشین ایران در برزیل با بیان اینکه متاسفانه موضوع عضویت ایران در بریکس در دولت یازدهم و دوازدهم رها شد، تصریح کرد: اگر این رویکرد وجود نداشت ما خیلی زودتر از این‌ها و حداقل ۱۰ سال پیش عضو بریکس می‌شدیم.
دهقان در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی:

پهپاد «مهاجر ۱۰» عزت و افتخار کشور است

معاون حقوقی رئیس جمهور، گفت: پهپاد «مهاجر ۱۰» یکی از پیشرفته‌ترین پهپادهای دنیاست که در شرایط سخت تحریمی توسط وزارت دفاع ساخته شده است و فخر آفرین و موجب عزت کشور است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون با بیان اینکه مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در دولت گذشته تعطیل شده بود و در دولت سیزدهم مجددا فعال شد، گفت: برای معرفی اقدامات دولت، به زودی نمایشگاهی در قم برگزار می‌شود.
آیت‌الله رئیسی در مراسم گرامیداشت هفته دولت:

تحول در نظام اداری کشور الزام انکارناپذیر است

رئیس‌جمهور با تاکید بر الزام انکارناپذیر تحول در نظام اداری کشور در گام دوم انقلاب اسلامی گفت‌: نظام اداری کارآمد، چابک و امیدآفرین برای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم این نظام انقلابی بسیار نقش‌آفرین است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در دو سال اخیر موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای به دست آورده که به صفر رسیدن میعانات گازی ذخیره‌شده روی آب یکی از این موفقیت‌هاست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکانات خوبی از جمله نیروی انسانی، آمبولانس، اتوبوس‌های آمبولانسی، دارو و هر آن چه که نیاز زائر است در مرزهای کشور برای خدمت به زائران تدارک دیده شده است.
رئیسی به منظور شرکت در پانزدهمین نشست سران «بریکس» که به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، با استقبال وزیر تجارت این کشور، وارد پرتوریا شد.
مشکل اینجاست که اصل مساله را رها کرده ایم و به دنبال این آمده ایم که با عدد و رقم فکر کنیم کار خوبی انجام می دهیم. گویی دولت اولویت های خود را فراموش کرده است. البته این گفته بدان معنا نیست که بگوییم توسعه اقتصادی خوب است یا خوب نیست.
یک نماینده مجلس در صفحه شخصی خود فضای مجازی مدعی شد که محمدباقر قالیباف برای جلوگیری از استیضاح وزیر کشور، با او بر سر تأیید لیست انتخاباتی جریان نزدیک به خود توافق کرده است. «احمد وحیدی» ضمن تکذیب این ادعا تصریح کرد: نه آقای قالیباف چنین صحبتی با من داشته و نه من چنین حرفی با او داشته‌ام.
در گوشه و کنار می‌بینیم و می‌شنویم که برخی می‌گویند «اگر به قله نزدیکیم پس چرا ما نمی‌بینیم؟» باید پرسید آن روز که در دامنه بودیم درکی داشتید که حالا ندارید؟
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نهاد مقدس صندوق قرض‌الحسنه سال‌ها خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه داده است، اما متأسفانه امروز برخی از این صندوق‌ها به محملی برای اختفای فعالیت اقتصادی برخی صنوف تبدیل شده‌اند.
احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره شکل‌گیری صف‌های طولانی در پمپ‌ بنزین‌ها، اظهار کرد: اتفاق مهمی نبوده است. وزارت نفت تدابیری برای ساماندهی بهتر کار خود انجام داده بود و در چند نقطه صف درست شد که با تدبیر انجام شده، این مشکل هم حل شد. برخلاف مصرف بسیار بالای بنزین، وزارت نفت به‌خوبی نیازها را تأمین کرده و مشکلی از این جهت نداریم، هرچند تأکید ویژه به کاهش مصرف و بهینه‌سازی آن وجود دارد.