دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تشکل های شاهد و ایثارگر می توانند الگوهای ممتاز را در عرصه های محتلف از جمله ورزش و سینما ارائه معرفی کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به سیر همکاری‌های ایران و اتحادیه اوراسیا در سال‌های اخیر گفت:‌ متن توافقنامه دائم تجارت آزاد اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران تدوین شده و در گام نهایی، پس از اعلام نظر کشورهای عضو به امضا خواهد رسید.
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین همایش آموزشی توجیهی مدیران و رابطان امور مجلس این وزارتخانه گفت: امروز تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نقطه خوبی قرار گرفته است.

وزیر کشور از اعلام شماره حساب‌ برای رصد هزینه‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس خبر داد.
رئیس جمهور در پیامی تاکید کرد: دولت مردمی از آغاز فعالیت، به حوزه فرهنگ، همچون سایر حوزه‌ها نگاه تحولی داشته است. اولویت نخست این نگاه تحولی، اهتمام به پویایی «نهضت کتابخوانی» و «توسعه خدمات بر پایه نیاز جامعه» است که وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است.
روزنامه جمهوری اسلامی به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی درباره پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش توصیه کرد: بدون هیچ ملاحظه‌ای به این پرونده رسیدگی نمایند و نتیجه آن را هرچه باشد بدون کم و کاست به اطلاع عموم برسانند.
شورای عالی آموزش‌ و پرورش متکفّل راهبری راهبردی و درازمدت آموزش‌ و پرورش است و دولت مسئول بودجه‌گذاری؛ و چندین نهاد قانون‌گذاری خارج از مجلس شورای اسلامی دخیل در امور تودرتوی این وزارتخانه؛ حال انصاف دهیم، محلّ اِعراب وزیر- که نوبه‌نو به استیضاح فراخوانده می‌شود و تهدید به واگذاری کرسی وزارت- کجاست؟
روزنامه جوان نوشت:در پی اتفاقات اخیر و افشای ماجرای احتکار خودرو از سوی خودروسازان به ویژه ایران‌خودرو، متولی این صنعت چهره واقعی خود را آشکار ساخت.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه حمله به بیمارستان‌ المعمدانی پایان رژیم صهیونیستی را آغاز کرده، گفت: هر قطره خونی که بر زمین غزه ریخته می‌شود رژیم صهیونیستی را یک گام به سقوط نزدیک می‌کند.
وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در واکنش به حمله وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنایت مصداق نسل‌کشی آشکار در سکوت مرگبار نهادهای مدعی حقوق بشر و دولت‌های مدعی دموکراسی است.
شورای نگهبان در بیانیه‌ای تاکید کرد: صهیونیست‌های جانی‌ با پشتیبانی تسلیحاتی و دیپلماتیک‌ آمریکا و هم‌پیمانانش‌ کثیف‌ترین‌ چهره خود را با کشتن‌ وحشیانه و ناجوانمردانه زنان و کودکان بیگناه نشان داده است.
رئیس‌جمهور ضمن محکومیت جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «معمدانی» در غزه و تسلیت به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، همه فلسطینیان گفت: باید ضمن توقف فوری این جنایات، عاملان و حامیان آن مورد مواخذه و محاکمه قرار گیرند.
معاون حقوقی رییس‌جمهور به وزیرامورخارجه پیشنهاد کرد تا در اجلاس اضطراری سران کشورهای اسلامی در غزه نسبت به پیگیری شکایت فلسطینیان از جنایات صهیونیست‌ها در دادگاه بین‌المللی کیفری با همراهی سایر کشورهای اسلامی اقدام کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کلیات لایحه سال آینده آماده شده و پس از تصویب برنامه هفتم توسعه، تقدیم مجلس می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از شرکت تولید ماشین آلات معدنی بلاز بلاروس، گفت: طبق توافقات انجام شده در این سفر حجم مبادلات مالی، تجاری و اقتصادی دو کشور به یک میلیارد دلار خواهد رسید که این شرکت می تواند نقش جدی در این زمینه داشته باشد.