دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به هرمزگان با بیان این که دور نخست سفرهای استانی، به برطرف کردن ضرورت‌های استان اختصاص یافت افزود: ۱۰۵ هزار میلیارد تومان برای اتمام نیمه‌تمام‌ها در هرمزگان اختصاص یافته است.
هرمزگان سید ابراهیم رئیسی صبح امروز به منظور انجام دومین دور از سفرهای استانی، از طریق فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵، وارد بندرعباس شد.
معضل قاچاق سوخت در هرمزگان باید با ابزارهای دقیق اقتصادی و تدابیر ویژه مورد پیگیری قرار گیرد و الا تا فکری اساسی و ریشه ای برای این مهم نشود، کشاکشی خونین در جاده ها و سواحل بر سر قاچاق سوخت میان نیروهای انتظامی و امنیتی با قاچاقچیان ادامه خواهد داشت و هر روز شاهد از دست رفتن جان ها در این کشاکش خواهیم بود که ریشه آن در جای دیگری است.
وزیر کشور به تلاش برخی دولت‌ها برای احیای مجدد داعش اشاره کرد و افزود: شواهد روشنی در اختیار داریم که آمریکایی‌ها به دنبال بازسازی داعش در افغانستان هستند و داعش هم تلاش می‌کند شبکه‌های خود را در این کشور و برخی کشورهای منطقه تقویت کند.
رئیس جمهور با اشاره به انتخابات اسفند ماه، تصریح کرد: انتخابات یکی از جلوه های میزان رای ملت است و توجه به جمهوریت، نگاه به رای و خود مردم نیز جزو میراث گرانقدر امام بود.
قرار بود گوشت سال ۱۴۰۸ به کیلویی ۵۴۰ هزار تومان برسد

کابوس هشت ساله منتقدان روحانی دو ساله محقق شد

اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بود که یک خبرگزاری منتقد دولت روحانی، با هشدار نسبت به روی کار آمدن دولت سوم روحانی در حوزه اقتصاد به مخاطبان هشدار داد چه بلایی بر سر اقتصاد نازل خواهد شد.
از سوی معاون اول رییس جمهور صادر شد؛

دستور بازنگری در نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه‌ها

با دستور دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور «دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های نفتی پالایشگاه‌ها» با رویکرد حفظ قابلیت پیش‌بینی پذیری و حمایت از صنایع بورسی مورد بازنگری قرار می گیرد.
راه حل کاهش پایدار قیمت ارز از تن دادن به مکانیسم بازار وتک نرخی شدن آن می گذرد وچه خوب که دولت سیزدهم فرمان را به این سو بچرخاند یا دست کم قصدش را اعلام کند.
سید احسان خاندوزی گفت: در سال جاری دریافتی دولت ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و سهم درآمد جاری نیز ۵۵ درصد بیشتر شده است.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در خصوص افزایش نرخ دلار گفت: دشمن فضایی را طراحی کرده تا در اقتصاد تکانه‌هایی ایجاد کند و به مردم فشار بیاورد. همانطور که سران برخی کشورها در حاشیه جلسات به رئیس جمهور می‌گویند آمریکایی‌ها گفته‌اند که هدف گذاری روی اقتصاد ایران است.
آیت الله رئیسی گفت: نگاه جمهوری اسلامی به زن نه نگاه ابزاری غرب به زنان و نه دیدگاهی است که برای زنان نقش و جایگاه اجتماعی قائل نیست، بلکه نگاه سومی است که بر اساس آن زن هم می‌تواند هم‌دوش مرد، جامعه‌ساز باشد و هم در خانواده نقش اساسی ایفا کند.
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای رفع ضعف‌ها و کاستی‌ها این است که با حضور گسترده در صحنه و با انتخاب دقیق کسانی روی کار بیایند که دلسوز و توانمند باشند و در تعارض منافع بدون کوچکترین تردیدی منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند.
طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس 30 میلیون ایرانی زیر خط فقر قرار گرفته‌اند؛ این در حالی است که طبق نظر کارشناسان 70 درصد معلمان براساس معیارهای اقتصادی هم‌اکنون روی تیغ خط فقر قرار دارند.
دولت در دو سال گذشته، ده‌ها هزار میلیارد تومان پول بی‌زبان مردم را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم صرف مسئله فرزندآوری کرده است ولی آمار فرزندآوری نه‌تنها هیچ پیشرفتی نداشته، بلکه عقبگرد هم داشته است .