دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

این دولت ترجیح می‌دهد در مقابل پرسش افکار عمومی و نقد نخبگان، سکوت پیشه کند؛ کاّنه اتفاقی نیافتاده است! این را خوب فهمیده که اگر در مقابل یک رسوایی، فقط چند روز صبوری کند رسوایی بعدی با ابعادی بزرگتر فرا می‌رسد و ماجرای فعلی را از ذهن مردم پاک می‌کند!
به فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مردم شریف آذربایجان شرقی، «همه باید در انتخابات شرکت کنند. انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است. راه اصلاح کشور انتخابات است. آن کسانی که دنبال این هستند که مشکلات را برطرف کنند، ترمیم کنند، بایستی به انتخابات رو کنند. راهِ درست، انتخاب است.»
آیت الله رئیسی در پیامی درگذشت استاد برجسته اخلاق و عرفان، آیت‌الله شیخ عبدالقائم شوشتری به محضر مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم، حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان و علاقمندان،‌ خاندان مکرم شوشتری و سایر بستگان معزز و نیز مردم شریف استان‌های اصفهان و خراسان رضوی تسلیت گفت.
متأسفانه در بیشتر دولت‌ها روحیه پنهان‌کاری و خودداری از مطرح ساختن کارشکنی‌ها و بی‌اطلاع نگهداشتن مردم از جریان‌های پشت ‌پرده به صورت یک اصل قطعی درآمد که مشکلات زیادی برای کشور و نظام به وجود آورد.
نامه امیرعبداللهیان به گوترش:

کار صهیونیست ها چیزی جز نسل‌کشی نیست

وزیر امور خارجه کشور بیان کرد: هرگونه حمله نظامی به رفح بدون شک مرحله دیگری از نسل‌کشی ملت فلسطین توسط اسرائیل خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: معاونت علمی در جایگاه شتاب‌دهندگی به دستگاه‌های مختلف کشور و همچنین ایجاد و توسعه زنجیره فعالیت‌های دانش‌بنیان، نقش مهمی در کمک به رفع موانع ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های مختلف دارد.
دستیار رئیس جمهور در توییتی تاکید کرده است که در 16 دی ماه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نسبت به عملکرد شرکت کوروش کمپانی هشدار داده و ادله خود را اعلام کرده بود.
اولا همه باید انتخابات را بسیار جدی بگیرند تا زرادخانه ملی جمهوری اسلامی از رای مؤثر و مبارک مردم انباشته شود و مسیر امنیت و ثبات و پیشرفت، هر چه هموار‌تر شود. ثانیا باید از فعالان انتخاباتی و ائتلاف‌ها و نامزد‌ها به ویژه مدعیان عنوان «انقلابی» خواست از بدگویی و سیاه‌نمایی و تخریب یکدیگر که بازی در زمین دشمنان ایران است، پرهیز کنند.
وزیر سابق امور خارجه بیان کرد: پارسال گروهی خیال می‌کردند با ۴ تا شیون‌کردن و نعره‌کشیدن نظام ساقط می‌شود. ما هم فکر می‌کنیم اگر سخت‌گیری کنیم همه مثل ما می‌شوند. آینده بر اساس واقعیات شکل خواهد گرفت.
رئیس جمهور با اشاره به موضوع تجمیع اعتبارات در نظر گرفته شده برای اعطای تسهیلات مسکن در بانک مسکن، گفت: وزیر محترم راه و شهرسازی این موضوع را در جلسه‌ای با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها بررسی کرده و نظر نهایی و قطعی در این باره را به جلسه آتی شورای‌ عالی مسکن ارائه کند.