دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

تورمی که باعث کاهش سطح رفاه عمومی و کاهش قدرت خرید مردم شده است. این افول در وضعیت رفاهی و معیشتی مردم ناشی از آن است که رشد اقتصادی ۴ درصدی محقق شده دارای کیفیت لازم و ناشی از تولید کالا و خدمات نبوده و تنها در اثر درآمدهای نفتی محقق شده است، بنابراین تاثیری متناسب با وعده‌ها در رفاه عمومی ایجاد نشده است.
محمدصادق جوادی‌حصار نوشت: دولت قصد دارد زمینه فعالیت‌های اهالی رسانه‌ها را به سمتی سوق داده و هدایت کند که بیانگر روایت مدنظر خودش باشد. سیاست‌های انقباضی و خلاف توسعه رسانه‌ها که اغلب در جهت ایجاد محدودیت‌ها برای فضای عمومی کشور از جمله رسانه‌هاست.
به نیمه دوم بازی فوتبال اصطلاحا نیمه مربیان اطلاق می‌شود؛ زیرا مربیان با یافتن نقاط قوت و ضعف خود در نیمه اول بازی اقدام به انتخاب تاکتیک‌های جدید و برطرف کردن عیوب خود می‌کنند. اکنون نیز به نظر می‌رسد دولت سیزدهم به خوبی با همه محدودیت‌های موجود در راه توسعه کشور به خوبی آشنا شده است و باید بتواند تصمیمات سخت و مناسب برای برون‌رفت از شرایط موجود را اتخاذ کند.
فهرست بلند موفقیت‌ها که فقط چند نمونه آن گفته شد، مانع از دیدن ضعف‌ها و آسیب‌ها نیست. زحمات و خدمات چشمگیر در آواربرداری از سوءمدیریت دولت قبل و جبران بسیاری از ناترازی‌ها، به جای خود محفوظ و مشکور؛ اما نباید غفلت شود که هدف نهایی، شیرین شدن کام مردم به ویژه طبقات مستضعف از جرعه زلال عدالت، و همچنین زمینه ‌سازی برای استقرار احکام الهی است.
مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم؛

کاهش فاصله طبقاتی تا طی 5 سال

طبق مصوبه جلسه امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مقرر شد، فاصله طبقاتی طی 5 سال آینده کاهش یابد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: در شهریور با اغتشاشات مواجه شدیم، در تاریخ کشوری را سراغ دارید که ۵۰ هزار نفر را از کشوری دیگر بردارند و به‌ کشوری دیگر ببرند و پول هتل و غذای آنها را بدهند تا علیه آن کشور اغتشاش کنند؟
دولت به جای آنکه در فکر آن باشد تا راهی برای مساله فعلی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی پیدا کند، به دنبال اصلاح قانون خدمات کشوری برود و راه را برای ورود افراد شایسته و توانمند از بخش غیردولتی به دولت باز کند. این امر نه تنها مشکل فعلی، بلکه معضل یادشده را که تهدیدی اساسی برای اداره کشور است، از اساس حل خواهد کرد.
وزیر کشور ضمن توصیه به متقاضیان حضور در میدان رقابت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه مهلت قانونی برای پیش ثبت نام را از دست ندهند، تاکید کرد: فرصت یک هفته‌ای تعیین شده قابل تمدید نیست.
رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه‌های علمی و فناوری علیرغم تحریم‌های ظالمانه گفت: آمادگی داریم این توانمندی‌ها را با کشورهای دوست مثل سریلانکا به اشتراک بگذاریم.
روزنامه ایران که روز گذشته حملات تندی علیه وزیر ورزش داشت، امروز با انتشار گزارشی عقب نشینی کرد و نوشت: چنین مواضعی علیه سجادی در حالی مطرح می‌شود که دولت سیزدهم نشان داده است در ارزیابی از عملکرد مدیرانش دچار رودربایستی نیست
اگر بزرگ‌ترین ادعای دولت حسن روحانی را «دانستن زبان دنیا» بدانیم که گزافه نیست، دولت سیدابراهیم رئیسی با اولویت دادن به کشورهای همسایه و آسیایی، به احیای روابط با بسیاری از کشورها و توسعه همکاری با آنها پرداخت.
روز هفتم تیر 1402 ، رئیس جمهور محترم دستور داد برای حل مشکل کندی اینترنت ، کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود و حداکثر تا یک ماه آینده راهکار دهد.