دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

واقعیت این است که در حال حاضر بخش مهمی از مردم به نوعی خواسته یا ناخواسته از اداره جامعه و مشارکت در سرنوشت و تصمیم‌سازی برای آن کنار نهاده شده‌اند که آفت بسیار بزرگی است.
علی بهادری جهرمی در جمع دانش آموزان کهگیلویه و بویر احمد گفت: انتخاب‌ های امروز ما علاوه بر خودمان، خانواده‌مان بر روی شهرمان، استانمان و کشورمان تاثیر دارد، که البته اگر عمیق‌تر به مسائل غزه بیاندیشیم متوجه می‌شویم که انتخاب‌های ما در آینده جهان هم تاثیربه سزایی دارد.
سخنگو و دبیر هیئت دولت در مراسم بهره برداری از پل ۱۵۶ متری شهید طیب با نشستن بر وسیله سنتی «گَرگَر» از رودخانه خروشان مارون عبور کرد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برخی فکر می‌کنند مجلس در کشور ما جایگاه فرمایشی دارد اما مجلس در ایران جایگاه رفیعی دارد. مجلس خبرگان نیز از جایگاه بالا برخوردار بوده و مردم در شکل دادن آن تعیین‌کننده هستند.
رئیس سازمان امور اداری استخدامی در واکنش به احتمال تعطیلی روز شنبه ۲۱ بهمن گفت: این تصمیم در اختیار هیئت وزیران است و دولت باید اعلام کند.
سخنگوی دولت گفت: پیرو تصویب قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس از سوی مجلس، آیین‌نامه اجرایی این قانون به تصویب رسید و فرآیندهای اجرایی به صورت الکترونیکی و سرعت و دقت انجام خواهد گرفت.
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت:‌ الان به ازای هر کرسی مجلس ۴۸ تایید صلاحیت شده داریم و از تمام سلایق در این افراد هستند.
بازرس ویژه رئیس جمهور:

واردات کالای مشابه داخلی ممنوع!

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد.
این‌گونه رفتار به معنای قطع ارتباط سیاستگذاران آن با واقعیت جامعه است. اگر ارتباط واقعی داشتند و واقعیات را چنانکه هست می‌دیدند و چنانکه هست می‌شنیدند، خیلی زودتر از اینها این حد از تقابل با حقوق زنان را در دستور کار خود قرار نمی‌دادند که بخواهند بگویند: همین که هست، هر که نمی‌خواهد بگذارد برود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال در حوزه ایثار و شهادت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، پنج فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد که سه فیلم سینمایی دست ناپیدا، میرو و شور عاشقی به بخش مسابقه جشنواره راه یافته اند.
بازرس ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های گذشته به جای اینکه برای افزایش جمعیت تلاش شود در جهت کاهش جمعیت تلاش کردند، گفت: وضعیت جمعیت در کشور بحرانی است و در چاله جمعتی قرار داریم.
سخنگوی دولت گفت: با اقدامات دولت در دو سال گذشته تولید بنزین عدد قابل توجهی افزایش یافته است اما در مقابل مصرف بنزنی هم در کشور بالا است. همزمان دولت هم مسیر افزایش تولید را به پیش می‌برد هم کنترل غیرقیمتی را مدنظر دارد.
قطار توسعه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم در شرایطی سرعت گرفت که تحریم‌های ایران هر روز بیشتر می‌شد اما وزارت نفت با ایجاد راهکارهایی تحریم‌ها را دور و توسعه همکاری‌های بین‌المللی را رقم زد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز شاخص رشد اقتصادی کشور به بیش از ۶ درصد رسیده است گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران باافتخار اعلام می‌کند که برای نفت کشور مشتری داشته و هر آنچه تولید شود را به فروش می‌رساند.