دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

روحانی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها؛

کاش پروتکل‌های بهداشتی به من اجازه می‌داد در جمع دانشجویان حاضر شوم

رییس جمهوری دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا را لازم الاجرا دانست و گفت: پروتکل‌شکنی نباید شیوه ذهنی شود حتی اگر در مواقعی اجرای دستورالعمل ها با عواطف انسانی سازگاری نداشته باشد
از سوی سازمان برنامه‌و بودجه کشور:

«سند توسعه منطقه ساحلی مَکران» ابلاغ شد

«سند توسعه منطقه ساحلی مَکران» مشتمل بر ۸ ماده که سال گذشته با انجام اصلاحاتی به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده بود، پس از طی فرآیند انجام اصلاحات لازم برای اجرای مفاد آن توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.
حزب ندای ایرانیان در مخالفت با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس، اعلام کرد: محورهای این طرح حقوق مردم را محدودتر می‌کند و با چارچوب‌های دموکراسی و حقوق ملت سازگار نیست و این متن غیرحقوقی بر مبنای تفسیرپذیری و سلیقه محوری تهیه‌شده است و نگاه سلیقه ای در بررسی و نظارت را افزایش می‌دهد.
عضو هیأت رئیسه مجلس، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت خودرو، گفت: قیمت خودرو به طرز عجیبی رو به افزایش بوده که یکی از دلایل آن خروج سرمایه ها از بورس است، همچنین مافیایی که در دل برخی نهادهای دولتی شکل گرفته، بر این وضعیت می دمند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی ننگین و خفت بار از سوی بحرین دانست که آرمان فلسطین و چندین دهه مبارزات و تحمل رنج و مصیبت مردم فلسطین را در قربان گاه انتخابات آمریکا ذبح می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قمار اقتصاد ناسالمی است، گفت: قمار، عده‌ای را فربه و بسیاری را بیچاره می‌کند، تبلیغ قمار اشکال دارد و سایت‌های شرط‌بندی باید تعطیل شوند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه از سوی هیئت رئیسه مجلس برای رسیدگی به این کمیسیون ارائه شده و در دستور قرار خواهد گرفت.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

عوامل خرابکاری سایت نطنز شناسایی شدند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از شناسایی عوامل خرابکاری در حادثه نطنز توسط دستگاه‌های امنیتی خبر داد و گفت: موضوع در دست پیگیری است.
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس، با انتقاد از اینکه مدیریت مناطق آزاد کشور رها شده است، گفت: مدتهاست تعداد زیادی شناور پر از کالا در بندر بهمن قشم بلاتکلیف هستند و هیچ‌کس نیز پاسخگو نیست که این موارد نشان از ناهماهنگی و کم‌توجهی به مسائل اقتصادی است.
آیین افتتاحیه نظام جمع‌سپاری و نخستین فراخوان جمع‌سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با محوریت «تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور» با حضور برخی از اعضا و کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله حسین مظفر ریس مرکز تحقیقات و بررسی های راهبردی، یاسر جبراییلی، روستا آزاد و اهالی رسانه برگزار شد.
وقتی زمینه‌سازان تحریم، تحریف می‌کنند؛

کشف «پالس مذاکره» با هدف «ناامید کردن» مردم

به باور تحلیلگران بین‌المللی، سخت‌ترین تحریم دهه‌های اخیر در حال اجرا علیه مردم ایران است و رئیس جمهوری متفاوت آمریکا که حتی رای همه اعضای شورای امنیت هم برایش مهم نیست، تلاش می‌کند هیچ منفذی به روی ایران باز نماند. طبعا مردم و دولتمردان دچار مشکلاتی شده‌اند؛ با این حال زندگی در جریان است و روند کشور همچنان ادامه دارد.