دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس جمهوری از دولت آینده آمریکا از فرصت پیش آمده برای جبران اشتباهات گذشته استفاده کند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، همواره به تعهدات خود در صورت رعایت مسئولانه از سوی همه اطراف تعهد، پایبند بوده و تعامل سازنده با جهان را راهبرد خود می‌داند.
سرانجام شب گذشته رسما پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ در انتخابات ایالات متحده آمریکا اعلام شد و مقام‌های دولتی ایران اکثرا واکنش‌هایی یکسان به این اتفاق داشتند.

رئیس جمهور گفت: تجربه سه ساله درسی باشد تا دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردند و مردم ما پاداش صبر و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.
محمد جواد ظریف به منظور انجام دیدار رسمی وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.
پس از بررسی ایرادات در کمیسیون قضایی صورت می گیرد؛

طرح" سوت زنی " برای تصویب در صحن علنی

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رفع ایرادات طرح سوت زنی در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی قرار دارد و گزارش آن به زودی به صحن علنی ارائه می‌شود.
ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی به‌منظور ایجاد ثبات اقتصادی در کشور و جلوگیری از تصمیم سازی های جزیره‌ای در چنین شرایطی از اهم اولویت های دولت باید باشد ضمن آنکه دولت مسئولیت خود را فراموش نکند.
در پی شکایت وزارت کشور از معزی؛

دولت خودزنی کرد

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری از شکایت وزارت کشور از خود به دلیل انتشار سخنان یک نماینده مجلس دهم خبر داد.
با تشکیل «قرارگاه ۱۷ ربیع» ؛

سپاه برای کنترل قیمت ها وارد میدان شد

فرمانده کل سپاه گفت: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی ها و کمک بسیج در این راستا، قرارگاه "هفدهم ربیع" در حضور دستگاههای اجرایی و نظارتی تشکیل شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه در طول هفته‌های گذشته تصمیماتی مهمی را برای ۹ ماهه پایانی دولت گرفته‌ایم، گفت: هماهنگی های لازم بین بانک مرکزی، وزارت صمت، کشاورزی و اقتصاد صورت گرفته است و مصوبه‌اش ابلاغ شده است.
وزیر کشور گفت:‌ باید افکار عمومی خودمان را مقابل رسانه‌های خارجی مدیریت کنیم و نباید جامعه را در مقابل پدیده‌های بیرونی کشور شرطی کنیم که متاسفانه این اتفاق الان افتاده است؛ ضمن اینکه باید بانک مرکزی در مورد ارز دخالت کند.
گام بلند مجلس برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها؛

بهارستان شمشیر هسته ای ایران را از غلاف بیرون کشید

مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» گام مهمی برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها برداشت. تکلیف دولت به تولید سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد، راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۲m در بخش زیر زمین تاسیسات نطنز، نصب و راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۶ تا پایان سال جاری در فردو و اقدام فوری برای احیای قلب راکتور اراک به شرایط قبل از برجام از جمله مهم ترین بخش های این طرح راهبردی است که البته قابلیت بازگشت پذیری نیز در آن دیده شده است.
سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) آغاز شد.