دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت خارجه خبر تماس سید عباس عراقچی با تیم بایدن را ساختگی خواند و تاکید کرد: خبرسازی‌های زرد شیوه مرسوم برخی رسانه‌ها به ویژه در این روز‌ها شده است.
در پی تخریب آلونک بانوی بندرعباسی و درد جانکاه نابرابری؛

آیا ملک ریاست‌ جمهوری را هم اینطور تخریب کردید؟

تخریب آلونک یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس بار دیگر چهره زشت نواقص بزرگ در عدالت و تضاد طبقاتی در جامعه ایرانی را به رخ کشید.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اولویت دولت باید اجرای طرح معیشتی مجلس باشد که با طی مراحل قانونی، تبدیل به قانون شده ولی در هر حال اگر دولت منابع مالی قانونی تامین طرح خود را داشته باشد، مجلس از آن استقبال می کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

لابی صهیونیستی مانع استرداد خاوری می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید که اگر پلیس اینترپل نتواند خاوری را به ایران برگرداند توانمندی اش زیر سوال می رود.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" طی روزهای آینده با همتایان ایرانی و عراقی خود که به مسکو سفر می‌کنند، دیدار و درباره مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد.
در نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی

قالیباف: مشکل بازار بورس تعارض منافع در لایه های مختلف است

رئیس مجلس بیان این که مشکلات بازار سرمایه را به برخورد قضایی نمی‌توانیم حل کنیم، تاکید کرد: تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف وجود دارد مانع اصلی حل مشکلات بورس است و باید حل شود.
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت:

روند مشکلات «شاد» نزولی است


وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی که از شاد استفاده می‌کنند، می‌توانند شهادت دهند که هنوز مشکلات وجود دارد، ولی روند مشکلات نزولی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و بعد از بحث مورد تائید قرار گرفت و مقرر شد که ما از شنبه کار تبصره‌ها را آغاز کنیم و قبل از ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کنیم.
سخنگوی دولت با اشاره به این که تعدادی از مدیران شرکتهای حقوقی بورس در زمینه بازارگردانی همکاری لازم را نداشتند، و بر این اساس اخطار کتبی گرفتند، گفت: موضوع بورس بحث هر روزه اعضای دولت است.
رئیس‌جمهور گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا جلسات بالای ۱۵ نفر نباید در شرایط قرمز برگزار شود و این دستورالعملی است که در قرارگاه مرکزی مورد نظر قرار گرفته و جزو مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی است و به‌عنوان قانون لازم الاجرا است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه چگونه حمایت معیشتی در غائله بنزینی اعانه نبود اما حمایت از کالاهای اساسی در مجلس یازدهم اعانه است، گفت: مجلس یازدهم ترجیح می‌دهد به جای افتادن در دام دوگانگی‌سازی‌های بیهوده آغوش خود را برای لوایح اصلاح ساختاری اقتصادی کشور باز کند.
فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه اخباری که درباره منع برخی از گزینه‌های احتمالی از کاندیداتوری چقدر جدی و ریشه‌دار است؟ گفت: ریشه‌ای دارد که ظاهرا به مقام معظم رهبری می‌رسد. البته من هم شنیدم که مقام معظم رهبری کسانی که از ایشان حکم داشتند و دارند را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منع کرده‌اند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: اگر واکسن کرونا در دنیا تولید شود با تمام توان برای خرید آن اقدام می‌کنیم. منابع لازم وجود دارد و با وجود همه محدودیت‌ها پول آن را برای خرید تهیه خواهیم کرد و نمی‌گذاریم بگویند واکسن کرونا در جایی تولید شده و مردم ایران به خاطر مسائل مالی به آن دسترسی ندارند.