دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پرسون:

تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی آثار منفی گذاشته است

متأسفانه جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه‎ای که با آن مواجه هستیم به روابط تجاری و اقتصادی، حمل و نقل بین المللی و مبادلات مالی ما آسیب وارد کرده است و از آثار منفی تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که پیش از این از سال ۱۳۹۲ به مدت هفت سال معاونت رییس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را نیز بر عهده داشت بامداد امروز ۹ آذرماه بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.
رییس جمهوری در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند ملت ایران و مسوولان شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و مسئولین مربوطه به موقع و مناسب، پاسخ این جنایت را خواهند داد.
قطعا سخنگوی دولت با تسلیت شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشورمان گفت: قطعا متجاوز تنبیه خواهد شد، اما نه در زمین بازی که او تعریف کند.
رضایی در نامه ای به رییس جمهوری؛

سازمان‌های اطلاعاتی نفوذی‌ها را شناسایی کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به حسن روحانی خواستار آن شد که سازمان‌های اطلاعاتی کشور موظف شوند منابع اصلی و نفوذی‌های سازمانهای جاسوسی را شناسایی و شیوه های شکل گیری تیم های ترور و سرپل های همکاری آنها با یکدیگر را کشف و خنثی کنند.
یک نماینده ادوار مجلس گفت: برخی مسئولین در لایه‌های میانی تصمیم‌گیری کشور از این خیالات دارند که معیشت مردم را به گروگان بگیرند، اینها نفوذی‌هایی هستند که در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.
وزیران نیرو، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و راه و شهرسازی میهمان نشست هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هستند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت می‌خواهد جلوی تذکر نمایندگان را بگیرد و این مساله و بدعت جدیدی در حوزه سیاست‌گذاری مدیریت کشور است که دولتمردان دنبال می‌کنند و تاکنون سابقه نداشته است.
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حیات سیاسی اصلاح‌طلبان در ۲۵ سال گذشته با ایجاد فضای دوقطبی همراه بوده است، گفت: اصلاح‌طلبان از همین الان دوقطبی‌های برجامی را ایجاد کرده‌اند.
واکنش عضو هیات رییسه مجلس به سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا

با حاشیه سازی‌ها، کم‌کاری تان را لاپوشانی نکنید

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: برخی افراد تصور می کنند حاشیه پردازی می‌تواند به آنها کمک کند و جای کم کاری‌شان در قبال مردم را بگیرد، در حالی که دیگر این روش ها پاسخگو نیست.
رئیس جمهور روابط تهران – دوحه را دوستانه و رو به توسعه دانست و تاکید کرد که اراده جمهوری اسلامی ایران گفت و گو، تفاهم و روابط برادرانه با کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
رئیس جمهور از همه مردم، صاحبان مشاغل و اصناف بخاطر همکاری برای اجرای مطلوب طرح جامع مقابله با کرونا در کشور قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری مطلوب تا پایان مهار کرونا و عادی شدن اوضاع در شهر های مختلف کشور ادامه داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره سوتفاهم ایجاد شده درباره اظهاراتش در مورد خطرشیوع کرونا با افزایش مسافرت به شمال توضیحاتی ارائه کرد.
رضا ملک‌‌زاده در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی بسیج دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور درخصوص عملکرد خود، توضیحاتی ارائه کرد.