دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

صفر تا صد جزئیات؛

بودجه ۱۴۰۰ در راه مجلس

بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شده و طرح راه دولت در یکسال آینده برای مجلسی ها عیان می شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که در صورت عدم اجرای تعهدات و رفع کامل تحریم‌ها از سوی کشورهای ۱+۴ دولت باید گزارش دقیقی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند
رئیس‌جمهور گفت: دشمنان که در طول دو و نیم سال اجرای سیاست ضدایرانی فشار حداکثری نتوانستند به هدف متوقف کردن اقتصاد ایران برسند، از روند بهبود در اقتصاد ایران عصبانی‌اند و می‌خواهند در این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستند.
داستان ادامه‌دار گران شدن کالا‌ها این بار به مرغ رسید. در چنین وضعیتی، دولت ماهیانه تنها ۴۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند؛ مبلغی که به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تنها کفاف خرید ۲۰ عدد گوجه در ماه را می‌دهد.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس از بحث و گفت‌وگوی نمایندگان درباره طرح دو فوریتی «اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا» در جلسه غیر علنی قوه مقننه خبر داد.
معاون پارلمانی رییس جمهوریبا بیان اینکه منابعی که نمایندگان برای اجرای طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی تعیین کرده‌اند قابل وصول و پایدار نیست،‌ گفت: تیم اقتصادی دولت در حال چاره اندیشی برای تامین منابع این طرح هستند.
در جلسه فوق العاده هیات وزیران مطرح شد؛

دستور روحانی برای مقابله با اقدامات ناامن کننده

رییس جمهوری ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت ترور ناجوانمردانه و شهادت سرافرازانه دکتر محسن فخری زاده، دستور پیگیری لازم جهت پیشگیری و مقابله با این قبیل اقدامات ناامن کننده را صادر کرد.
نمایندگان مجلس در بیانیه ای تاکید کردند؛

رژیم صهیونیستی تاوان اقدام تروریستی خود را خواهد داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: دست رژیم آدمکش صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده کاملا آشکار است و قطعا تاوان این وقاحت خود را به نحو مقتضی پرداخت خواهند کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پرسون:

تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی آثار منفی گذاشته است

متأسفانه جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه‎ای که با آن مواجه هستیم به روابط تجاری و اقتصادی، حمل و نقل بین المللی و مبادلات مالی ما آسیب وارد کرده است و از آثار منفی تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی است.