دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

به منظور افتتاح و بازدید ازچندین پروژه استانی؛

جهانگیری وارد استان یزد شد

معاون اول رییس جمهور صبح شنبه به منظور افتتاح و بازدید ازچندین پروژه استانی وارد شهر یزد شد و در بدو ورود از سوی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم آسیب شناسی آموزش از طریق فضای مجازی، گفت که باید از فرصت ایجاد شده برای آموزش مجازی برای ارتقای این حوزه استفاده کرد و آموزش را منوط به زمان مدرسه ننمود. این موضوع منوط به ایجاد زیرساخت های لازم در آموزش و پرورش است.
ما نیازمندیم که در سیاست داخلی ایجاد فضایی آرام و گسترش تسهیل‌گری برای کنش اجتماعی مردم و نیز در عرصه اقتصادی مقاوم کردن اقتصاد همزمان با تلاش برای رشد و توسعه را دنبال کنیم.هم زیرساخت‌های رشد و توسعه را گسترش دهیم و هم زیرساخت‌های امنیت روانی، آسایش و معیشت قابل قبول را تامین کنیم.
«سایمون کاونی» وزیر امور خارجه ایرلند امروز شنبه برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و گفت‌وگو درباره برجام به تهران سفر می‌کند.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

کشور نیازمند رییس جمهور مقید به قانون و خادم محرومین است

محمد تقی نقدعلی گفت: با توجه به زحماتی که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی می کشند، دولت مصوبات را باید عمل نماید و این محقق و جلوه گر نمی شود تا زمانی که مردم پای صندوق های رای بیایند و دولت همراهی را برگزینند.
پس از‌ ربع قرن اتفاق افتاد؛

بهره برداری از کتابخانه مرکزی یزد

کتابخانه مرکزی یزد همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.
وزیر کشور با اشاره به بهره گیری از سامانه‌ها در شهرداری‌ها، گفت: بیشتر فعالیت در شهرداری ها مبتنی بر سامانه‌ها است و دریافت خدمات با حضور مستقیم مردم تغییر یافته است.
رئیس‌جمهور در مراسم روز درختکاری گفت: باید نیاز چوب کشور از مسیر صحیح زراعت چوب تأمین شود که این مهم به درآمدزایی، اشتغال‌زایی، ثروت‌آفرینی و هوای پاک کمک می‌کند.
معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه در زمان لازم درباره نوسانات ارز صحبت خواهد کرد، گفت: سیاست هایی که در جنگ اقتصادی تنظیم و اجرا شد باید متناسب با شرایط جدید اصلاح شوند.
یادداشت/ هر کسی دیگری واقف است که دیگر پرداخت این مطالبات و آنهم پس از این چند سال تاخیر فاقد ارزش لازم می باشد و ای کاش فرهنگیان معزز با طرح شکایتی جمعی وزارتخانه را مکلف به پرداخت مطالبات به نرخ روز نمایند.

معاون عمران و توسعه امور شهر و روستایی وزیر کشور گفت: آیین رونمایی و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها فردا پنجشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار می‌شود.