دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ‌«مشارکت حداکثری» مردم در انتخابات یک اصل است و تشریفاتی نیست، گفت: برخی نفوذی‌ها در دولت، می‌خواهند صف‌های خسته‌کننده مرغ و گوشت را جایگزین صف‌های پرشور انتخابات کنند.
توسط نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

طرح دومین شکایت از وزیر ورزش و جوانان+ متن

جمعی از نمایندگان مجلس به دلیل استنکاف مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش از اجرای قانون طبق ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس از وی شکایت کردند.
اقتصاد ایران به لحاظ ظرفیت جزو 20 اقتصاد جهان است اما به لحاظ عملکرد و به جهت وجود یارانه پنهان منجر به این شده است که توزیع ثروت عادلانه نباشد و در ضریب جینی به معنای واقعی اصلاح صورت نگیرد.
عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

رییس جمهور برنامه مدون و مشخص داشته باشد/ مردم حضور پرشور در انتخابات داشته باشند

محمدطلا مظلومی آبزرگه گفت: باتوجه به جایگاه و نقش رئیس جمهوری و اینکه سکان قوه مجریه در دست رئیس جمهور است مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت می کنم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسئله کولبری در استان آذربایجان‌غربی گفت: حل مسئله کولبری و ساماندهی این پدیده از مهم ترین اولویت‌های دولت بوده و لازم است مسئله کولبری در استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان با اتخاذ تدابیر لازم و تصمیمات راهگشا، هر چه زودتر حل و فصل شود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بود که ملت ایران را در جنگی نابرابر سربلند نگه داشت و موجب حفظ جمهوری اسلامی و استمرار نظام و جاودانه شدن آرمان و پیام امام خمینی(ره) شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : باید دانشگاه ساز و کارهای نو و روش های دانش بنیان را در فرا روی صنعت قرار دهد تا این بخش بتواند بهره وری لازم را برای اهداف توسعه ای کشور داشته باشد.
رئیس جمهور تاکید کرد: کشور ایران از عهد باستان تا به امروز همواره منادی علم و دانش گستری و دوستی بوده، گواه آن، همین اقدام سازمان جهانی یونسکو در اعلام گرامی داشت رویداد جهانی دانشگاه جندی شاپور به عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام موضع کشورش پیرامون گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی سازی اورانیوم در ایران، تاکید کرد که دولت کشورش خواهان در پیش گرفتن دیپلماسی با ایران است.
معاون وزیر کشور:

امانتدار انتخاباتیم

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور بر بی طرفی و امانتداری مسوولان اجرایی در انتخابات پیش رو تاکید کرد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از روش‌های مبارزه با فساد مبارزه با مصادیق آن است که قوه قضاییه آن را انجام می‌دهد. باید لکه ننگ فساد را از دامن نظام جمهوری اسلامی ایران پاک کرد. در این زمینه صمیمانه از اقدامات رییس محترم قوه قضاییه قدردانی می‌کنم.
روحانی در افتتاح طرح‌های وزارت کار و میراث فرهنگی:

سال ۱۴۰۰ سال غلبه بر کرونا است/ رشد دو برابری توسعه زنجیره فولاد در 8 سال

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده، سال غلبه بر ویروس کرونا و احیای همه مشاغل خواهد بود، گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی وارد کشور خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دخالت و مواضع افراد مختلف در سیاست خارجی، گفت: سیاست خارجی باید در مسیر حرفه‌ای خود حرکت کند و سیاست خارجی موضوع بده بستان احزاب و جریان‌های سیاسی و مجادلات کف خیابانی نیست.
یک کارشناس اقتصادی گفت: مسئولین به جای وعده دادن باید به فکر مردم باشند. خط فقر در سال۱۳۹۲ حدود 2 میلیون تومان بود ولی امروز به 10 میلیون تومان رسیده است.
موفقیت ایران در عقب زدن طرف‌های غربی از مواضع زیاده‌خواهانه‌شان، ظرفیت‌های قابل توجهی را که قانون مجلس شورای اسلامی در اختیار دستگاه دیپلماسی قرار داده؛ مشخص کرده است.