رئیس جمهور:

وجود مرزهای جغرافیایی موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان نشده است

رئیس جمهور روابط ایران و آذربایجان را برادرانه و مبتنی بر پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و خویشاوندی دو ملت دانست و گفت: وجود مرزهای جغرافیایی هرگز موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان از یکدیگر نشده است و در دوره جدید برای تحکیم و تقویت هرچه بیشتر روابط، مصمم هستیم.

تصویر وجود مرزهای جغرافیایی موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود پزشکیان در دیدار «علی اسدوف» نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران به تهران سفر کرده است،‌ روابط دو کشور را برادرانه و مبتنی بر پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و خویشاوندی دو ملت دانست و گفت‌: وجود مرزهای جغرافیایی هرگز موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان از یکدیگر نشده و ما در دوره جدید برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر روابط مصمم هستیم.

رئیس‌جمهور در ادامه توجه ویژه به توسعه تعاملات با همسایگان را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر تلاش برای اجرای توافقات صورت‌گرفته میان دو کشور در دولت شهید رئیسی تاکید کرد.

پزشکیان اظهار کرد: تعاملات خوب دو کشور به‌ویژه ارتقای همکاری‌ها در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت، تقویت راه‌های مواصلاتی و تکمیل کریدور شمال–جنوب در گسترش مناسبات و تبادلات موجود میان ایران و جمهوری آذربایجان موثر و از اولویت‌های کاری دولت من است.

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از فعالیت مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، بر هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر پارلمان‌های دو کشور در ریل‌گذاری و رفع موانع توسعه تعاملات و روابط تاکید کرد.

«علی اسدوف» نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهور ملت ایران، به پیشینه تاریخی و فرهنگی روابط دو ملت اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل و آماده است در دوره جدید روابط میان دو کشور را به عالی‌ترین سطح ارتقا دهد.

نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در ادامه اجرای طرح‌های مشترک زیرساختی و عمرانی ایران و آذربایجان، افزایش ۱۵ درصدی حجم تجارت خارجی و همچنین رشد ۴۰ درصدی ترانزیت کالا از مسیرهای مواصلاتی دو کشور در طی شش ماه گذشته را ناشی از هدفگذاری‌های دقیق و روشن و همچنین اهتمام مسئولان عالی ایران و آذربایجان نسبت به اجرای توافقات صورت‌گرفته در دولت شهید رئیسی عنوان و ابراز امیداوری کرد این همکاری‌ها در دوره جدید بیش از گذشته ارتقا یابد.

منبع: ایسنا

728958