دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر کار با اشاره به افزایش ۳۹درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ در مورد حق مسکن ۴۵۰هزارتومانی گفت: قسمت مربوط به مزد مسکن منوط به تأیید هیئت وزیران است که پیشنهاد این موضوع با قید فوریت تقدیم دولت خواهد شد و با تصویب، افزایش آن اعمال خواهد شد.
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفرهای استانی با اصرار نمایندگان و مسئولان استانی انجام می‌شود، گفت: این سفرها اثرات بسزایی در آشنایی نزدیک با مسائل کشور داشته و آثار مثبتی بر جا می‌گذارد و ما انتقادات را وارد نمی‌دانیم.
رییس جمهوری با بیان اینکه هنوز خطر موج چهارم کرونا منتفی نشده است، گفت: غیر از چند استان که باید مراقبت بیشتری کنند، همه استان‌ها شرایط خوبی دارند و باید این وضعیت خوب را نگاه داریم. اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از رفع تحریم‌ها توسط آمریکا، همانگونه که مقام معظم رهبری اعلام فرموده اند اقدامات جبرانی خود را متوقف می‌کند.
یادداشت علی ربیعی سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات رییس جمهوری به مناسبت سالگرد ملی شدن صنعت نفت آمده است:روح صلح‌طلب ملت ایران در همان آغاز نهضت ملی سازگاری شیرینی میان حق ملی و تعامل جهانی به وجود آورده بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیوستن ایران به  پالرمو و CFT بیانه‌ای صادر کردند که هرگونه عضویت و پیوستن ایران به این کمیسیون‌ها در شرایط فعلی که کشور در جنگ شدید اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه قرار دارد به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست. به همین جهت به کسانی که به دنبال پیوستن ایران به این دو کمیسیون هستند، هشدار داده شد.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات حسن روحانی درباره برداشته شدن گام به گام تحریم‌ها توسط آمریکا عنوان کرد: رئیس‌جمهور صرفاً تا زمانی که اظهاراتش مطابق با قانون باشد مورد حمایت است، و الا مطابق قانون مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا تهران مذاکره با آمریکا را در چار جوب گروه ١+۵ رد کرد،  توضیح داد: از دیدگاه ما،  بازگشت آمریکا به برجام به هیچ نشستی احتیاج ندارد. آیا وقتی آمریکایی ها از توافق خارج می شدند، با کسی مذاکره کردند؟ نشستی را برگزار کردند؟ ما فکر می کنیم که به هیچ مذاکره یا نشستی نیاز نیست. 


رئیس جمهوری با عنوان اینکه حکومت قبلی آمریکا همه تلاش خود را کرد که ملت ایران را در برابر اراده ننگین خودش وادار به تواضع کند، گفت: اما در این جنگ اراده‌ها، ملت ما پیروز شد و کاری کرد که امروز حاکمان جدید کاخ سفید به طور مداوم تکرار می‌کنند جنگ و فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا منجر به شکست شده است.


"محمود واعظی" رییس دفتر رییس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: معطل ماندن طولانی دو لایحه‌ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده ،در مجمع تشخیص نظام به مصلحت روابط بانکی ایران با جهان و حتی با کشورهای دوست نیست.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سفر کردن در ایام نوروز بازی با مرگ است، گفت: از مردم تقاضا دارم که سفرهای ایام نوروز را به زمان دیگری موکول کنند هیچ وقت برای سفر کردن دیر نیست اما اکنون با این شرایط سفر نکردن بهترین راهکار است.
نماینده کرمان در مجلس با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان برای تفحص از سازمان بنادر گفت: متاسفانه اخبار و گزارشاتی مبنی بر تخلف در عملکرد، قراردادهای خاص و ترک تشریفات در این سازمان بدست نمایندگان رسیده که بررسی خواهیم کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: دوربین‌های نظارتی آژانس همچنان موجود هستند و در حال ضبط هر آنچیزی هستند که می‌خواهند اما آژانس تا سه ماه، قادر به دسترسی به اطلاعات آن نیست. اگر برجام بازگردد، این اطلاعات به آنها تحویل داده خواهد شد.
امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر دانمارک در تهران:

اگر تحریم ها لغو نشود ایران سناریوی جدیدتری رو میکند

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل، سیاست مذاکراتى اروپا و عدم تلاش جدى براى لغو تحریم‌هاى یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران را فرصت سوزى خواند و تاکید کرد جمهوری اسلامی سناریوهای جدیدتری دارد.