دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعضای شعب اخذ رأی حتماً در شعبه یک دستگاه رادیو یا تلویزیون روشن جهت ابلاغ دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور در دسترس داشته باشند.
سیدعبدالرحیم موسوی در دقایق ابتدایی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر رأی خود را به صندوق انداخت.
تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

نقش کابینه، در موفقیت رئیس جمهور آینده

رسیدن به نقطه هدفی که کاندیداها مطرح کردند و آن ظرفیتی که می‌توانند داشته باشند تا گام‌های مؤثری را در تحقق اهداف آرمانی که مطرح شد، بردارند به تیم کابینه نامزدی که نقش ریاست جمهوری آینده را بر عهده دارد، بستگی دارد.
لعیا جنیدی در چهارمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با محوریت رضایمندی مشتریان و مصرف کنندگان گفت: اقتصاد پویا و مقاوم، مشارکت مردم در اقتصاد و ایجاد فرصت مشارکت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را می طلبد.
رئیس جمهور، با اشاره به اتمام همه گیری کووید۱۹ و از سرگیری مسافرت ها، تصریح کرد: بعد از پایان همه گیری توریسم سلامت برای کشور بسیار مهم است و بیمارستان ها ما به ویژه در مناطق مرزی و مرکز می تواند به همسایگان خدمت دهد.
رئیس جمهور در هفتاد و سومین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید طرح‌های ملی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران و قم و همچنین دو ایستگاه مترو در شهر تهران را افتتاح کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم دیر یا زود متوجه می‌شوند دولت در این شرایط سخت جنگ اقتصادی تا چه اندازه تلاش کرده اما نامزدها این دستاوردها را ندیده و به جای توهین به ترامپ، به دولت در مناظرات توهین کرده‌اند، گفت: قضاوت دستاوردهای دولت را به مردم واگذار می‌کنیم.
رییس دفتر رییس جمهوری : ای کاش نامزدهایی که در این مدت این همه علیه دولت حرف زدند و دستاوردهای ملت را نادیده گرفتند، در رقابت می ماندند و انصراف نمی دادند تا وزن خودشان معلوم شود و می دیدند که از ۶۰ میلیون رای دهنده، چه تعداد به آنان رای می‌دادند.
کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه‌کننده- کارگردانان سینما در نامه‌ای مشترک از رئیس جمهور خواستار واکسیناسیون تمامی عوامل پروژه‌های سینما، نمایش خانگی و تلویزیون بدون هرگونه تبعیض شدند.
روحانی با اشاره به الکترونیکی شدن ۳۰ خدمت در سازمان تامین اجتماعی:

توسعه دولت الکترونیک از اقدامات اساسی و زیربنایی دولت تدبیر و امید بوده است

رئیس جمهور با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های مختلف در حوزه‌های بیمه و سلامت الکترونیکی و الکترونیکی شدن ۳۰ خدمت در سازمان تامین اجتماعی، ارائه خدمات عمومی از جمله ارائه کارت هوشمند ملی و همچنین سامانه‌های آموزش مجازی، افزود: امروز با راه‌اندازی سامانه ثبت نام دانش‌آموزان و خدمات آموزشی مدارس و سایر سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش، حرکت به سمت تحول دیجیتالی این بخش و ارتقای نظام آموزشی شدت گرفته است.
سخنگوی دولت از نوع دوستی و مراجعه سالانه ۲.۵ میلیون داوطلب اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون خبر داد و گفت: ایران بالاترین شاخص اهدای خون در میان کشورهای منطقه مدیترانه شرقی را دارد.