دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

پس از برگزاری انتخابات، رئیس‌جمهور منتخب برای ۴ سال آینده معرفی شد. کارشناسان معتقدند بر روی میز رئیس‌جمهور منتخب، لیستی از فرصت‌ها و تهدیدها وجود دارد. در لیست فرصت‌ها «لغو تحریم‌ها برای از بین بردن ریسک خارجی»، «امکان واکسیناسیون برای مهار کرونا» و «همسویی نهادهای حاکمیت برای اتخاذ تصمیمات سخت» به چشم می‌خورد.
وعده های کمّی و زمان دار رئیسی در ۷ محور افزایش تولید و صادرات، بهبود معیشت خانوار، افزایش شفافیت و اصلاح بودجه، نظام مالی و مالیات بازخوانی شده است.
خضریان بیان کرد: شکایات شفاهی در جریان برگزاری انتخابات به علت تاخیر در آغاز روند رأی گیری، کمبود تعرفه، نبود مهر، کمبود ناظر و بازرسین وزارت کشور در برخی از حوزه های سراسر کشور نیز به کمیسیون واصل شد.
رئیس جمهور در پیامی با قدردانی از همه عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات 1400، اظهار داشت: این حرکت پرمعنا و امیدآفرین ملت همیشه در صحنه کشورمان را پاس می‌دارم و از آحاد ملت، گروه‌ها و احزاب سیاسی که در این رویداد ملی، موجبات مباهات نظام و یأس دشمنان را فراهم کردند، قدردانی می‌کنم.
معاون اول رییس جمهور در پیامی حضور چشمگیر مردم در انتخابات را نشانه احساس مسئولیت سیاسی نسبت به امروز و آینده کشور دانست و برای رئیس جمهور منتخب و نمایندگان برگزیده شهروندان در شوراهای اسلامی شهر و روستا در حل مسائل و مشکلات کشور و ترسیم آینده‌ای روشن برای همه ایرانیان آروزی توفیق کرد.
رئیس مجلس ضمن تقدیر ازهوشمندی و درایت مردم در حفاظت از سرمایه ملی انتخابات و تبریک کسب رای اکثریت به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی خطاب به منتخب مردم تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه با دولت منتخب ملت، اعلام می دارد.
حسن روحانی برای تبریک پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات به حوزه ریاست قوه قضاییه رفت.
رئیس جمهور در پیامی به ملت ایران گفت:حضور پرشکوه و دشمن شکن شما ملت هوشیار در این انتخابات موجب پشیمانی و یاس دشمنان و بدخواهان این ملت گردید و امید به آینده ای روشن را رقم زد.
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم به سخنان معاندین و دشمنان برای عدم حضور در انتخابات گوش ندادند گفت: ملت ما روز گذشته، روز پر نشاطی را آفریدند و حضور وسیع و آبرومندانه ای در انتخابات داشتند.
کدخدایی خبر داد:

تمدید رای گیری تا ساعت 24

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق هماهنگی انجام شده با وزارت کشور ساعت اخذ رای تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد.
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران خبر داد:

خرید و فروش رای در انتخابات شوراها

احمد نادری، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای تهران از وصول گزارش‌هایی از خرید و فروش رای در انتخابات شوراهای شهر تهران خبر داد و تاکید کرد در صورت اثبات تخلف، آرای مربوطه باطل می شود.
واکاوی پرسون از تحلیل کارشناسان در فضای رسانه ای کشور؛

آنچه که در مورد رئیس دولت دوازدهم می گویند!

رییس دولت یازدهم و دوازدهم، با کلیدی در دست، با وعده گشایش اقتصادی و حل و فصل مشکلات داخلی و خارجی به پاستور آمد.
دیری نپایید که کلیدش به جای گشایش، سبب نارضایتی و دلگیری هوادارانش گردید. کلیدی که به جای باز کردن مشکلات، حتی نتوانست گره از اخم های مردم گرفتار در مشکلات وگرانی ها بگشاید. در این میان بسیاری، روحانی را دقیقا، فردی مناسب برای این دوره مشقت بار می دانند. دوره ای که بیشترین فشار اقتصادی به ملت ایران تحمیل شد.
اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور:

شناسنامه تنها مدرک قابل قبول برای رای دادن

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ شماره ۲۳ خود اعلام کرد: اخذ رای در همه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی توسط شخص رای دهنده امکان‌پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست.