مهاجری:

خانم سخنگو! ماله نکشید، اقناع کنید!

فعال سیاسی اصولگرا خطاب به سخنگوی دولت نوشت: توصیه به صبر، وظیفه سخنگوی دولت نیست. این توصیه ، بی تعارف یعنی ماله کشی.
تصویر خانم سخنگو! ماله نکشید، اقناع کنید!

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت درباره فیلترینگ و اجرای قانون حجاب در مطلبی تحت عنوان «خانم سخنگو! ماله نکشید، اقناع کنید» در تلگرام نوشت:

خانم مهاجرانی سخنگوی محترم دولت در برابر پرسش‌های مختلف از جمله فیلترینگ، تورم، انتصابات، اجرای قانون حجاب و... یک نسخه ثابت دارد: صبرکنید، زود قضاوت نکنید، منتظر عملکردها باشید و...

توصیه به صبر، البته چیز خوبی است اما مگر مردم جز صبر، کار دیگری هم می توانند بکنند؟ دلار گران می شود صبر می کنند؛ قیمت نان و لبنیات جهش می کند صبر می کنند؛ در کل شبانه روز سرعت لاک پشتی اینترنت آزارشان می دهد صبر می کنند؛ استاندار پایداریچی منصوب می شود صبر می کنند. هر مشکل دیگری هم پیش می آید صبر می کنند. آنقدر صبر کرده اند که واژه "صبر" پیش آنها کم آورده است.

اما توصیه به صبر، وظیفه سخنگوی دولت نیست. این توصیه ، بی تعارف یعنی ماله کشی. اگر برای پرسش‌های جامعه جواب به دردخور ندارید، پشت میز سخنگویی نایستید. اگر هم ایستادید بگویید در باره فلان سوال و بهمان موضوع حرفی ندارم.

مثلا اگر می پرسند رفع فیلترینگ چه شد؟جواب بدهید این کار وظیفه شورایعالی فضای مجازی است و اعضای این شورا با وجود خواسته حدود70درصدی مردم برای برداشتن فیلتر، کک شان نمی گزد ، پس بروید دلیلش را از خود شورا بپرسید.

و اگر به شما گفتند "مگر آقای پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی نمی دانستند که رفع فیلتر ، در اختیار او نیست؟" بگویید من خبر ندارم. همین.

یا اگر در باره انتصابات می پرسند بگویید سیاست کوچه پس کوچه هایی دارد که مردم را به آنها راهی نیست. یک جایی با یک جایی زد و بند کرده اند و از این فرایند یک استاندار پایداریچی مثلا برای اصفهان درآمده.

لاپوشانی نکنید چون بعدا به زحمت می افتید. وقتی شفاف حرف بزنید هم خودتان را نجات می دهید ، هم رئیس جمهور را. مخاطب نیز قانع می شود و انتظاراتش را برای آینده تقلیل می دهد.

در مورد بعضی چیزها هم خودتان را به کوچه علی چپ بزنید. یادم نمی رود وقتی در دولت قبل به سرعت اینترنت اعتراض کردم، یکی از مسئولان وقت در تماس تلفنی که ادعا کرد از سوی وزیرمحترم قطع ارتباطات، مامور به آن شده صراحتا گفت سرعت اینترنت خیلی هم خوب است و تو نمی فهمی. اگر قبول نداری بیا با هم یک ماشین سوارشویم ،همه نقاط شهر بگردیم و با دستگاهی که ما خودمان داریم، به تو اثبات کنیم که سرعت اینترنت خیلی هم خوب است. باور کنید از این جواب دندان شکن بلافاصله قانع شدم!

خانم سخنگو هم در برخی مواقع می تواند از همین روش استفاده کند. سخنگوی دولت قبل هم این کار را خوب بلد بود.نتیجه آن شیوه، البته این است که آن سخنگو حتی اسمش در یاد کسی نمانده ، هر چند رسمش فراموش شدنی نیست!

منبع: خبرآنلاین

789414

سازمان آگهی های پرسون