دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اطلاع‌رسانی درباره وجوه مختلف بیماری و مسائل مرتبط با آن باید با هدف ایجاد امیدواری حداکثری و پرهیز از ایجاد نگرانی و ترس در مردم سامان یابد. به هیچ وجه نباید مانع سخن گفتن متخصصان شویم که درباره کرونا اظهارنظر می‌کنند، اما باید توجه داشته باشیم که جای طرح مباحث کارشناسی، نه در فضای عمومی جامعه، بلکه مجامع و محافل تخصصی است.
در پی انتخاب معاون اقتصادی رییس جمهور؛

یارانه 450 هزار تومانی محسن رضایی در دولت رییسی شدنی است؟!

سوم شهریور بود. رسانه ها از انتصاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رییس جمهور باخبر شدند. خبری که بسیاری را شوکه کرد و این انتصاب را نشان از فراجناحی بودن دولت سیزدهم دانستند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر لزوم ارتباط دائمی دولت با مردم،گفت: اینکه مردم برای پایان یک دولت لحظه شماری کنند، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور نتوانسته با بدنه مردم ارتباط شایسته‌ای برقرار کند.
رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ به پیام تبریک سید حسن نصرالله، گفت: اقتدار مقاومت اسلامی، جوانان انقلابی را کابوسی برای رژیم صهیونیستی قرار داده است.
‌سیاست اعمال محدودیت، برقراری تعطیلات سراسری و سپس برگشت به فعالیت‌های عادی روزانه، به‌جز ایجاد هزینه‌های سرسام‌آور اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... که در دولت قبل بارها تکرار شد، به نتیجه مؤثری برای مقابله با این ویروس منتهی نخواهد شد.
بیش از چهــل سال از پیـــروزی انقـلاب اسلامی می‌گذ‌رد، اما دیگر نباید انتخاب وزیر برای وزارت مرتبط با موضوعات هنری مخصوصا در محورهای سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای معروف به صنایع مستظرفه موجب دغدغه و نگرانی اصحاب هنر، هنرمندان و هنردوستان باشد.
سخنگوی شورای وحدت با اعلام حمایت این شورا از برنامه های ابراهیم رئیسی گفت: شورای وحدت برای موفقیت برنامه اعلامی رئیس ‌جمهور تمام تلاش خود را به انجام خواهد رساند.
رئیس جمهور با اشاره به پیشنهاد تخصیص زمین ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای خانواده ایثارگران، گفت: این پیشنهاد را به فال نیک می‌گیریم و خیلی مناسب است که نهضت مسکن‌سازی در دولت سیزدهم با ساخت مسکن برای ایثارگران آغاز شود.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس یازدهم ضمن تشریح وضعیت شیوع کرونا در حوزه خود اظهار کرد:‌ امیدواریم جامعه بالای ۱۸ سال هر چه سریع‌تر واکسینه شوند. برای مدیریت کرونا، لازم است اختیارات بیشتری به استانداران و استان‌ها واگذار شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به خلف وعده‌های متعدد دولت حسن روحانی در تامین بودجه اجرای رتبه بندی معلمان گفت: بنای سازمان برنامه دولت سابق قرار دادن معلمان مقابل دولت جدید با اعلام ارقام مختلف اجرای رتبه بندی است.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور خواست که جلوی بی پروایی و جولان دادن تبهکاران و ویژه خواران را بگیرد.و گر نه نمی گذارند اقدامات عدالت‌خواهانه شما به ثمر برسد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وعده‌های مسئولان باید با واقعیت‌های جامعه سنخیت داشته باشد و از سوی دیگر آنان باید به مردم وعده‌ای دهند که توانایی محقق کردن آن را داشته باشند.
گزینه پیشنهادی رئیسی برای آموزش و پرورش نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد و رئیس جمهور باید چهره جدیدی را به مجلس معرفی کند.