دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور گفت: تسریع در واکسیناسیون به‌گونه‌ای که روز گذشته بیش از یک میلیون و 100 هزار دوز واکسن تزریق شده است، گام تحولی سوم می‌باشد و این واکسیناسیون قابلیت افزایش تا دو میلیون دوز را نیز دارد.
یکی از بزرگترین مشکلات این روزهای کشور، بن بست های اقتصادی و مالی در حوزه های مختلف است که هموطنانمان را خسته کرده است. رییس جمهور منتخب همانطور که در مناظره انتخاباتی خود رو به رقبایش گفت؛ تیم اقتصادی را می تواند ردیف کند تا به مشکلات کشور برسند. اما حالا این تیم اقتصادی، خودش با ابعاد مختلف تنش های درون گروهی رودررو شده است.
ورزشکاران ایرانی در المپیک2020؛

مدال های از دست رفته؛ افسوس به جا مانده!

آیا ایران قرار است در المپیک ها یکی بعد از دیگری پسرفت داشته باشد؟ آیا مدیران ورزشی دولت سیزدهم از عملکرد ضعیف این دوره از مسابقات، درس گرفته و از گماردن مدیران کاربلد بهره می برند؟!
دولت به منظور تأمین کافی گوشت مرغ و آرامش بازار در این محصول غذایی استراتژیک، به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد نسبت به واردات تخم مرغ نطفه دار گوشتی اقدام کند.
هرجا مدیریتی باشد و برای اداره امور بودجه‌ای در نظر گرفته شده باشد، احتمال فساد امری نامانوس اما طبیعی به شمار می‌رود. نامانوس به این دلیل که سوءاستفاده به هر شکلی که باشد، هم به منافع ضربه می‌زند و هم در جامعه نوعی بی‌اعتمادی به وجود می‌آورد.
یکی از موضوعاتی که در حوزه اقتصـادی اثر مستقیم دارد برداشته شدن تحریم‌هاست اما با وجود اینکه مذاکرات و بازگشت ایران و کشورهای طرف برجام، به این معاهده کمی زمانبر است و معلوم نیست که طرفین چه زمانی به توافق قطعی دست پیدا کنند، عملا احیای برجام در سال 1400 و نمود آثار آن در اقتصاد منتفی محسوب می‌شود.
نماینده مردم اهر و هریس از دولت و مجلس خواست مشکل همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته، معوقات و پاداش پایان کار آنها و رتبه بندی معلمان را حل کند و زمینه تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی ها، پیمانی ها و حجمی ها را فراهم کند.
با تشکیل دولت سیزدهم و فساد ستیزی آن که جزو اصلی ترین شعار ابراهیم رئیسی عنوان شده ناقوس جنگ با ابرثروتمندان در ایران کلید خورد.
اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از ظهر امروز به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار و اعضا بر ضرورت ابلاغ و اجرای سریع‌تر مصوبات ابلاغ نشده شورا از جمله اسناد بسیار مهم انرژی‌های جایگزین، بنیاد علم ایران و بانک ذخایر ژنتیکی کشور تاکید کردند.
اگر بخواهیم وعده‌های دولت رئیسی مقایسه کنیم، دولت‌های قبل در مسیر فعالیت برای روی کار آمدن، وعده‌های خیلی بیشتری به مردم می‌دادند.
در جلسه مشترک وزرای خارجه و نیرو عنوان شد؛

بررسی پیشنهادات دستگاه‌ها در خصوص مشارکت رئیسی در اجلاس شانگهای

در جلسه مشترک وزرای امور خارجه و نیرو، پیشنهادات دستگاه‌ها در خصوص مشارکت رئیس جمهور در اجلاس شانگهای و سفر دوجانبه به تاجیکستان در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس‌جمهور با تاکبد بر ضرورت ریل گذاری برای جهش صادرات غیرنفتی گفت: در سیاست‌های وارداتی با هدف جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهایی که دارای تولیدات مشابه داخلی هستند، بازنگری شود.
بیش از ۱۰۰۰ استاد بسیجی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای از وزیر ارتباطات خواستند ضمن جبران کاستی‌های مدیریتی در وزارتخانه، کاری کند تا همه به مدیریت این فضای مهم و حقیقی افتخار کنند.