دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

یکی از بخش های مهم دولت در تعامل با رسانه ها، معاونت حقوقی است. یک معاون حقوقی روزآگاه، رسانه شناس، اهل تعامل و با سعه صدر، هم برای رسانه ها مفید است و هم برای دولت و شخص رئیسی؛ چرا که اگر معاون حقوقی جدید فاقد این ویژگی ها باشد، چهار سال آتی، باید شاهد شکایت و تنش و کش و قوس های قضایی بین دولت و رسانه ها باشیم؛ چیزی که نه در دولت روحانی شدت و حدت داشت و نه در قوه قضایی رئیسی.
رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست بین‌الملل دولت است، گفت: توجه به دیپلماسی اقتصادی در حوزه سیاست خارجی کمک قابل توجهی به کشور خواهد کرد
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی وضعیت لوایح باقی‌مانده از دولت دوازدهم در مجلس را تشریح کرد وگفت: قرار شد دولت تکلیف لوایح باقی‌مانده از دولت قبلی را بررسی و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
«پرسون» بازار نابسامان گوشت را بررسی می کند؛

در دولت جدید، گوشت قرمز با سبد مردم آشتی می کند؟!

اخیراً بر اساس گزارش اعلامی مرکز آمار ایران اعلام شده است که مصرف گوشت قرمز در جامعه در دهه اخیر به صورت میانگین ۴۶ درصد کاهش یافته است. ثابت نبودن قیمت اجناس و کالاها، مخصوصا گوشت، از آن رو که نیازی ضروری در سبد مایحتاج هموطنانمان به حساب می آید هم به تولید کنندگان گوشت و هم به خریداران آن ضربه وارد کرده است. که در صورت موجود بودن در بازار، با قیمت های متفاوتی در نقاط مختلف کشور، فروخته می شود.
دولتی بودن دو غول صنعت خودروسازی ایران، سالهاست  که با وعده وعیدهای خصوصی شدن  مورد انتقاد قرار می گیرد. اما این سوال همیشه مطرح بوده است که با اینکه در دولت های قبلی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادوار گذشته، به خصوصی سازی صنایع خودروسازی ایران نظر موافقی داشتند، چرا تا به امروز این وعده، محقق نشده است؟
دولت سیزدهم در شرایط خاصی تشکیل شده است. با توجه به نارضایتی‌‌هایی که در احزاب در زمان انتخابات به خاطر عملکرد شورای نگهبان ایجاد شده و از طرف دیگر اعتراضات در سطح جامعه به دلیل مشکلات معیشتی، اگر آقای رئیسی به دنبال تشکیل دولت قوی و کارآمد باشد مسیر و راهی جز باز سازی سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به مسئولان وجود ندارد.
مقام معظــم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم بر بحث اعتمادسازی که مورد خدشه وارد شده و اینکه دولت تلاش کند در مسیری حرکت کند که اعتماد مردم را بدست آورد، تاکید داشتند.
در حالی که عملکرد 8 ساله مدیریت دولت روحانی به‌شدت از سوی کارشناسان به چالش و بوته نقد کشیده می‌شود، برخی رسانه‌ها در تلاشند اسامی برخی مدیران دولت قبل را به هر نحو ممکن در لیست انتصابات دولت جدید بگنجانند.
پرسون گزارش می دهد؛

عملیات احیای اعتماد از دست رفته

در جریان نخستین دیدار رئیس جمهور و هیات وزرای سیزدهم با رهبر معظم انقلاب نقشه راه دولت رئیسی در بازگشت اعتماد مردم به دولت و ترمیم آن از سوی رهبری ترسیم شد.
معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به میثاق نامه اعضای هیات دولت، گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که برخی مدیران به گونه ای عمل کنند که الان در زندان باشند. باید مدیران با فساد و رانت مقابله کنند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر الزام جدیت و همراهی اعضای کابینه گفت: اجرای قانون جهش تولید مسکن به مراتب سخت‌تر از تصویب آن است، به همین جهت همه ارکان دولت باید در اجرای این طرح مشارکت بالا داشته باشند.
هیات وزیران در جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر اصلاح آیین نامه اجرایی تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را به تصویب رساند.