دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

پرسون از تاثیر گرانی اقلام خوراکی بر زندگی کارگری می گوید؛

طعم گوشت؛ خاطره ای به یادماندنی!

دولت سیزدهم با گرفتن رای موافق برای اکثر وزرای کابینه اش، شروع به کار کرده است. در این اثنا مردم منتظرند که آیا از قیمت محصولات مورد نیاز و ضروری شان از جمله قیمت گوشت قرمز، کم می شود؟ گوشت قرمز از آن دست کالاهایی است که فقدانش در درازمدت آسیب های جدی برای خانواده ها ایجاد می کند مخصوصا در این اوضاع اقتصادی فعلی ایران، که همه چیز گران و گرانتر می شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پیوستن به FATF یعنی شفاف‌سازی مالی و اطلاعاتی ایجاد کردن برای دشمنان ،که معتقدیم هیچ‌گونه عوایدی از پیوستن به FATF نصیب کشور نخواهد شد.
اگر بخواهیم مطالبی که در خصوص مسئله فساد در کشور مطرح می‌شود را نگاه کرده و اولویت‌بندی کنیم، گمرکات یعنی مرزبانان اقتصادی کشور و بانک‌ها به عنوان امین پولی کشور مهم‌ترین جاهایی هستند که به این موضوع دامن می‌زنند. اگر می‌خواهیم مبارزه با فساد را به انجام برسانیم، لازم است که رئیس‌جمهور در انتصابات خود افرادی را در مشاغل بگمارند که عادلانه فکر کرده و عادلانه رفتار کنند.
سید ابراهیم رئیسی گفته است:«ما ابایی از مذاکره نداریم، اما گفت‌وگو با فشار چه نوع گفت‌وگویی است؟ من قبلا گفته‌ام گفت‌وگو و مذاکره در دستور کار دولت است. آنچه ما دنبال آن هستیم رفع تحریم‌هاست و ما از منافع ملت یک قدم عقب‌نشینی نخواهیم کرد. مذاکره، باید نتیجه‌محور باشد، نه گفت‌وگو برای گفت‌وگو و نه مذاکره برای مذاکره.» اینکه آقای رئیسی از مذاکره ابایی ندارد، بسیار عالی است. اینکه مذاکره در دستور کار دولت است، از آن هم عالی‌تر!
سوالی که این روزها بسیار تکرار می‌شود در مورد ترکیب و هماهنگی تیم اقتصادی دولت سیزدهم است. ضمن آنکه برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند در همین ابتدای کار میان معاون اقتصادی رئیس جمهور و معاون اول دولت اصطکاک ایجاد شده است.
در سیزدهمین جلسه طرح تحول محلات کشور عنوان شد؛

در کنترل مساله اعتیاد باید رویکردی اجتماعی و فرهنگی اتخاذ کنیم

آقامحمدی با بیان اینکه در کنترل مساله اعتیاد در کشور باید رویکردی اجتماعی و فرهنگی اتخاذ کنیم؛ گفت: واقع امر این است که در کنترل این آسیب اجتماعی نگاه اجتماعی کمتری داشتیم و باید این نگاه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
در جلسه شورای معاونین وزارت کشور، ضمن تکریم «جمال عرف»، «محمدباقر خرمشاد» به عنوان معاون جدید سیاسی وزارت کشور معرفی شد.
دولت جدید کار خود را آغاز کرده است. آقای رییسی در جریان رای اعتماد برای وزرای پیشنهادی در مجلس جمله‌ای را گفت که بسیار مهم است: «من چه در دوره انتخابات و چه در جلسات بعد از انتخابات عرض کردم بنای من عمل به وعده‌ها است و آن هم با یک ادعا نمی‌شود اثبات کرد جز اینکه مردم ببینند که دولت و وزرا و مسوولان مربوطه به وعده‌های‌شان عمل کردند... عمل به وعده‌ها می‌تواند اعتماد را بازسازی کند و برگرداند و بنای بنده به عنوان یک خدمتگزار و دولت این است که به وعده‌ها عمل کنم.»
در اولین گفت‌و‌گوی تلویزیونی سید ابراهیم رییسی در مقام رییس جمهوری و در پاسخ به پرسش‌های مرتضی حیدری که در نقش نمایندۀ افکار عمومی ظاهر می‌شود، 4 تعبیر کلیدی را می‌توان متمایز دانست: تأمین واکسن، حمایت از دولت برآمده از رأی مردم در افغانستان، مذاکرات نتیجه‌محور دربارۀ برنامۀ هسته‌ای و وعدۀ ساخت مسکن. در هر 4 مورد می‌توان گفت آقای رییسی واقع‌گرایانه سخن گفت و از فضای تخیلی فاصله گرفته است.
نقدعلی در تذکر شفاهی بیان کرد؛

قوای ۳ گانه جلوی تورم را بگیرند!

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم بی بیان اینکه همه باید برای رفع مشکلات مردم کار جهادی کنیم،گفت: حل مشکلات کشور از جمله تورم افسارگسیخته نیازمند کار جهادی مجلس، دولت و قوه قضائیه است.
قالیباف در پاسخ به تذکر سلیمی مطرح کرد؛

اجازه تضعیف تولید داخلی را نخواهیم داد!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس اجازه تضعیف تولید داخلی را به هیچ وجه نمی‌دهند و نمی‌گذاریم که در فرآیند تولیدات داخلی کشورمان اشکالاتی به وجود آید.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گام اول برای تعامل دولت و مجلس به خوبی با حسن نظر و روحیه همکاری برداشته شد،گفت: رأی قاطع به کابینه، زمینه تشکیل دولت قوی برای حل مسائل اساسی مردم را فراهم کرد.