دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عزم دولت جزم است که با مجلس تعامل داشته باشد تا انشالله با این تعامل و همکاری و به صورت جهادی پیگیر رفع مشکلات مردم و کشور باشیم.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع وزارت آموزش و پرورش از رئیس جمهور خواست تا با انتخاب هر چه سریعتر وزیر، این وزارتخانه را ساماندهی کند.
روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور، اطلاعیه ای صادر کرد و در آن مهندس مدرس خیابانی، استاندار جدید سیستان و بلوچستان را دارای مراتب تعهد، پاکدستی، مسئولیت‌پذیری و برخوردار از سوابق استوار اجرائی و پیشینه روشن مدیریتی به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی بر شمرد و اخبار مغشوش درخصوص وی را رد کرد.
معاون امنیتی وزیر کشور با تاکید بر اینکه سهمیه زائرین ایران در نهایت ۶۰هزار نفر تعیین شد، گفت: شرط هر دو کشور برای اعزام به مراسم اربعین دریافت دو دز واکسن کرونا هست و تست pcr از شروط عراق بود.
آیت الله رئیسی حوزه دیجیتال و فضای مجازی را دارای ظرفیت بالایی برای تحول اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: با خود باوری جوانان کشور می توان قدرت سایبری ایران را افزایش داد و از این فضای امن به نفع مردم استفاده کرد.
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: بسیاری از استان‌ها پیک را رد کردند و دو استان هنوز در پیک هستند و تذکر داده شد که به‌گونه‌ای شرایط مدیریت شود تا در آن دو استان هم روند کاهشی شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با صدور حکمی، رحمان نصرالله زنجانی مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت هماهنگی و پیگیری را با حفظ پست سازمانی، به سمت «سرپرست معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری» منصوب کرد.
معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با صدور حکمی، رحمان نصرالله زنجانی مدیرکل برنامه ریزی و نظارت معاونت هماهنگی و پیگیری را با حفظ پست سازمانی، به سمت سرپرست معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد.
مخبر طی پیامی در پی بازگشت ناوگروه ۷۵ نداجا بیان کرد؛

این حضور مقتدرانه برگ زرینی بر افتخارات پرشمار و حماسه ساز ارتش به ثبت رساند

معاون اول رییس جمهور در پیامی ضمن تبریک به بازگشت مقتدرانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از مأموریت بین المللی، گفت: بدون شک این حضور نقطه عطفی در تحولات امنیتی منطقه و جهان و بیانگر پیام صلح و دوستی ایران به ویژه برای کشور‌های منطقه خواند.
رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه ناظر اصلی بازار دولت است، گفت: مردم انتظار دارند با اولویت بندی مسائل مهم اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی، تحولی در اقتصاد و معیشت آنان رخ دهد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: پذیرش FATF و لزوم رفع همه تحریم های خارجی تحت هر شرایطی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آدرس غلطی است که 8 سال دولت روحانی به ما داد.
دولت سیزدهم به خوبی واقف است تداوم شرایط فعلی امکان پذیر نیست به ویژه اینکه رئیس جمهور به مردم وعده روزهای خوب را داده است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: با هماهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی تلاش داریم امکان مناسب‌تری را برای دسترسی بیشتر نمایندگان با وزرا و مدیران عالی فراهم کنیم.
معاون سیاسی وزیر کشور مشارکت سیاسی را محدود به حضور در انتخابات ندانست و بیان کرد: مشارکت سیاسی فقط شرکت در انتخابات نیست، بلکه حضور مردم در فعالیت‌های سیاسی احزاب و گروه‌ها نوع قوی تری از مشارکت سیاسی است و شرکت در انتخابات ضعیف‌ترین درجه سنجش مشارکت سیاسی است، و نکته مهم آن است که همواره بین کارآمدی هر نظام سیاسی و میزان مشارکت سیاسی مردم از نوع حضور در انتخابات، ارتباط مستقیم برقرار است و هر میزان که مردم علاوه بر انتخابات در عرصه سیاسی کشور حضور داشته باشند، در واقع مشارکت سیاسی بهتر جامعه عمل می‌پوشد.
رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم زهیه‌نژاد براجعی، مادر شهیدان رحیم و صباح براجعی و همسر شهید خلف براجعی، اظهار داشت: این بانوی مومنه و فداکار که با اخلاص و صلابت از فرهنگ ایثار و شهادت پاسداری نمود، بی‌شک الگویی درخشان خواهد بود.
اخیراً جمعی از نمایندگان مجلس با تدوین طرحی با عنوان ایجاد وزرای منطقه‌ای و ارائه آن به هیأت رئیسه مجلس درصدد تقویت بنیه اقتصادی کشور برآمده‌اند. ظاهرا این طرح از سوی هیأت رئیسه مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع شده است.