معاون سیاسی وزیر کشور، جلب رضایت مردم و ایجاد امید در جامعه را یکی از دغدغههای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: میزهای خدمت در استانها فعال تر از همیشه دنبال شود.
اینکه دولت میخواهد اموال خود را واگذار کند، به این جهت است که بودجههای عظیمی هر ساله خرج شرکتهای دولتی میشود که اکثرا زیانده هستند هرچند برخی میگویند واگذار کردن اینها موجب خصوصیسازی نمیشود بلکه قضیه را خصولتی میکند که ممکن است کار را دشوارتر کند ولی حداقل اثری که دارد که این است که هزینههای دولت را کم میکند و دولت میتواند بخشی از آن بودجه را مثلا خرج آموزش و پرورش کند که بهشدت به بودجه نیاز دارد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: خانم ها آن گونه که باید در میدان حاضر نمی شوند؛ باید بیشتر از این حاضر شوند و بیشتر از این مدیریت ها را بپذیرند. من خودم در دانشگاه الزهرا(س) مدیریت هایی را به خانم ها پیشنهاد می دادم و نمی پذیرفتند؛ چون گاهی اوقات تا دیر وقت باید وقت گذاری می کردند. البته شاید هم حق داشتند و کار تمام وقت به خانواده شان صدمه می زد.
تصمیم گیری شورای عالی سران قوا درباره تشکیل هیاتی هفت نفره برای فروش اموال مازاد دولت یا آنچه «طرح مولدسازی اموال دولت» نامیده شده، گمانه زنی ها درباره چرایی تشکیل این شورا و نگرانی از تکرار برخی اتفاقات ناگوار مثل پرونده املاک نجومی را مطرح کرده است.
سخنگوی دولت گفت: تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید و قرار شد زیر مجموعه نهاد ریاستجمهوری باشد و این پیشنهاد دولت به زودی جزییاتش نهایی و تقدیم مجلس میشود.
وزیر کشور حجم کمکرسانیها به مردم زلزلهزدگان خوی را قابل توجه دانست و گفت: بیش از بیست هزار چادر توزیع شده است و چهل کمپ ایجاد شده است و وسایل گرمایش اعم از برقی و نفتی تهیه و توزیع شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ضرب و شتم زنان اسیر فلسطینی در زندان "دامون" واکنش نشان داد و گفت: ضرب و جرح زنان اسیر فلسطینی در زندان "دامون" رژیم صهیونیستی نفرت انگیز است.
اساس مصوبه “مولدسازی دارایی های دولت” امر تازه ای نیست؛ زیرا در جزء(۲)بند (و) تبصره (۲) و نیز بند(د) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به این موضوع پرداخته شده بود و دولت دوازدهم نیز در جلسه ۴ خرداد ۱۴۰۰ “آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی های دولت” را تصویب کرده و در ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: کرونا و آموزش غیرحضوری، برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، پروژه بزرگ مهر، مشکلات ساماندهی نیروی انسانی از چالش های آموزش متوسط بوده است.