دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وحیدی در تماس با فرمانده ناجا مطرح کرد؛

نیروی انتظامی پناهگاه مطمئن مردم است

وزیر کشور در تماس با فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت تقویت بیشتر جایگاه نیروی انتظامی در افکار عمومی، گفت: نیروی انتظامی پناهگاه و ملجاء امن و مطمئن مردم است.
فلاحی با اشاره به بهانه تراشی برای عدم واردات واکسن در دولت روحانی عنوان کرد؛

محاکمه شان کنید!

نماینده همدان در مجلس با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم در واردات انبوه واکسن کرونا، خواستار محاکمه مسئولین سابق به دلیل گره زدن واردات واکسن به عدم تصویب FATF شد.
رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم درباره استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج کشور، گفت: ۶ تا ۷ میلیون ایرانی در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند که آماده کمک به توسعه کشور هستند لذا این رویکرد را باید غنیمت شمرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: رویکرد دولت قبل در مذاکرات گره زدن همه مشکلات به غرب بود تا نقایص مدیریتی و ضعف‌ها و فسادهای آن‌ها دیده نشود، به دنبال این بودند که مبادا آژانس ناراحت شود و با ما وارد فاز تقابل شود.
دولت در راستای کمک به اجرای طرح های عمرانی و به موجب حکم مندرج در بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر اختصاص اعتبار برای تحویل مواد اولیه قیر به دستگاه های اجرایی، آیین نامه اجرایی مربوط به آن را تصویب کرد.
در تماس با استانداران اصفهان و خوزستان صورت گرفت؛

ضرب الاجل وزیر کشور برای پیگیری درمان نوجوان فداکار ایذه‌ای

وزیر کشور در تماس تلفنی با استانداران اصفهان و خوزستان، پیگیری عاجل درمان نوجوان فداکار ایذه‌ای و رسیدگی به خانواده وی برای تأمین هزینه‌های درمان او را خواستار شد.
پرونده ویژه پرسون؛ افزایش قیمت کالاهای اساسی/ بخش چهارم

حرکت شتابان بهای لبنیات کند خواهد شد؟!

افزایش قیمت لحظه ای لبنیات آنقدر تکراری و آزاردهنده شده که کمتر کسی است به آن توجه نکرده باشد. با توجه به انتقاداتی که به دولت دوازدهم در مورد گرانی ها گرفته می شد، حالا در دولت سیزدهم انتظارها بر این است که جلوی روند رو به افزایش قیمت لبنیات گرفته شود و ثبات و رابطه منطقی و منصفانه ای بین کالا و قیمتش برقرار شود.
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم حاج سید نور عاملی رنانی پدربزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.
رئیس‌جمهور به همراه وزیر امور خارجه و نماینده اهل سنت مجلس در هواپیما در مسیر تاجیکستان به اقامه نماز پرداخت.
وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص برنامه دولت سیزدهم برای جاماندگان سهام عدالت گفت: رئیس جمهور از وزارتخانه‌های اقتصاد و کار خواستند تا برنامه‌ای برای پوشش جاماندگان سهام عدالت آماده کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: مجلس کاملا آمادگی کمک به دولت را دارد، اما در عین حال نمایندگان از وظیفه قانونی و شرعی خود یعنی نظارت دست نخواهند کشید.
با افزایش واردات واکسن تمام ادعاهای مسئولان دولت قبل مبنی بر ناتوانی کشور در واردات واکسن به دلیل عدم تصویب FATF دروغ از آب در آمد.
رئیس جمهور با بیان اینکه دو ملت ایران و تاجیکستان اشتراکات فراوانی از جمله زبان، فرهنگ و دین مشترک دارند، گفت: ارتباط ما فراتر از مسائل سیاسی است و دو کشور ارتباط عمیق قلبی و فرهنگی دارند.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آخرین مرحله از سفر سه روزه به کشور تاجیکستان، به منظور زیارت آرامگاه میر سیدعلی همدانی و دیدار با مردم کولاب، دقایقی قبل وارد این شهر شد.

مقتدایی در نامه ای به مخبر مطرح کرد؛

لزوم رفع و رجوع موانع پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

نماینده اصفهان در مجلس در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر لزوم حل هر چه سریعتر مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت جمعی از فرهنگیان گفت که حل این موضوع بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت خانه های آموزش و پرورش و اقتصاد به عزم جدی دولت نیاز دارد.
دولت اصول دوازده‌گانه سیاست‌های اجرائی خود را در چند روز گذشته به اعضای کابینه ابلاغ کرد با این هدف که در تدوین برنامه‌ها و اجرای پروژه‌ها و صدور دستورالعمل‌ها و فرایندهای تصمیم‌گیری ملاک عمل و اقدام قرار گیرد.