دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جنگل ثروت عظیم ملی و حفظ آن برای نسل‌های آینده ضروری است و همواره باید نسبت به حفظ و صیانت از ثروت‌های عظیم ملی حساس باشیم و غفلت از این سرمایه‌های عظیم می‌تواند کشور را دچار آسیب کند.
معاون اول رئیس جمهوری، بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت بهداشت در اجرای قانون پزشکان تعهدی رضایت ندارند و برای همین هم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی قطعاً با احضار مسئولین وزارت بهداشت پیگیر این تخلف خواهد بود.
محمدنژاد در گفت‌وگو با پرسون/ بخش دوم

برخی وزرای رئیسی خود را در مدینه فاضله تصور می‌کنند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از وزرا خودشان را در مدینه فاضله دیدن و برنامه‌هایی ارائه دادند که اصلا قابلیت اجرایی ندارد و عدد بسیار بزرگ در مقابل امکانات فوق‌العاده کم قرار دارد.
رئیس جمهور در جریان سفر به استان زنجان عنوان کرد؛

ما دغدغه رفع بیکاری را داریم

رئیس جمهور با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی، گفت: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم.
واقعیت تذکر نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص انتصابات فامیلی؛

آصفری: قصدمان صرفاً پیشگیری بود!

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره تذکر روز سه‌شنبه 35 نماینده مجلس به دولت گفت: ما نمی‌گوییم انتصابات فامیلی در دولت وجود داشته است بلکه می‌گوییم دولت از الان پیشگیری کند و در وزارت خانه‌ها نگذارد انتصابات فامیلی صورت گیرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه زنجان ظرفیت‌های بسیاری در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی و معدن دارد، اظهار داشت: با ظرفیت‌های نیروی انسانی جوانی که استان دارد باید کارهای بسیاری برای استان زنجان انجام شود. به برکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام شده اما نسبت به کارهایی که باید انجام شود، فاصله داریم.
محمدنژاد در گفت‌وگو با پرسون/ بخش اول

سفرهای استانی رئیس‌جمهور هزینه‌بر است

یک نماینده مجلس گفت: هر حرکت و فعالیتی در دو کلمه هزینه و فایده خلاصه می‌شود، دولت با استدلال و منطق هزینه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور و همچنین فواید آن را محاسبه و بیان کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه مأموریت مهم دولت، اجرای عدالت و رونق بخشیدن به سفره‌های مردم است بر سرعت پیگیری امدادرسانی و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از زلزله هرمزگان تاکید کرد.
در جلسه هیئت دولت؛

استاندار کردستان منصوب شد

هیات وزیران پس از بررسی برنامه ها و سوابق اسماعیل زارعی کوشا، وی را به عنوان استاندار کردستان تعیین کرد.
وزارت نفت از سوی هیات دولت مکلف شد سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال را به سهمیه ماهانه خودروها در آذر ماه ۱۴۰۰ صرفاً برای یک بار اضافه کند.
رئیسی در ستاد اقتصادی دولت تاکید کرد؛

تداوم مسیر تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی

رئیس‌جمهور با اشاره به تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی در دولت سیزدهم،گفت: تلاش شود تا روند تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تا پایان سال ادامه یابد.