دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر کشور ساختار و ماموریت های قرارگاه عملیاتی توسعه و تامین ناوگان و تجهیزات مدیریت شهری و روستایی کشور را طی نامه ای به ستاد وزارت کشور، سازمان ها و استانداری ها و شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور ابلاغ کرد.
به جهت دفاع از صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

مخبر به نیابت از رئیس جمهور راهی مجلس می شود!

مجلس شورای اسلامی فردا برنامه و صلاحیت «یوسف نوری» سومین گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد.
حافظه جمعی مردم ایران احتمالا نیک به خاطر دارند سید ابراهیم رئیسی 6 ماه و ۱۲ روز قبل یعنی ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با صدور بیانیه‌ای گام در عرصه پرزحمت مدیریت اجرایی کشور گذاشت که در آن ضمن آسیب‌شناسی به چاه‌های عصر پسابرجام اشاره و تاکید شده بود.
پور ابراهیمی با اشاره به تمرکززدائی در اداره کشور؛

لزوم افزایش اختیارات استانداران/ دولت لایحه بدهد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اراده دولت در راستای توسعه متوازن استانها و تمرکززدایی،گفت: برای تمرکززدایی از اداره سیاسی و اجتماعی استانها، دولت لایحه‌ای ارائه دهد.
نماینده چابهار در مجلس یازدهم، گفت: به عقیده من «فرق» خیلی بیشتر از «فقر» دارد مردم را اذیت می‌کند و اگر مردم احساس کنند که برخی از افراد صرفا به دلیل انتصاب به مقامات وارد عرصه‌های مدیریتی می‌شوند یک تیر زهرآگین بر پیکره اعتماد مردم به مسئولان است.
نماینده شهرکرد در مجلس گفت: ارز 4200 تومانی منجر به ایجاد شبکه بزرگی از رانت، فساد اقتصادی، امضاهای طلایی و فرصت‌های عجیب برای سودجویی انحصارطلبان شده که باید ضمن برخورد با آنها، عواید آن به جامعه هدف یعنی مستضعفین برسد.
وزیر اقتصاد گفت: دولت سیزدهم به سمت کاهش بار مالیاتی موثر بر تولیدکنندگان و افزایش مالیات فعالیت های غیر تولیدی حرکت می‌کند.
رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت صنعت فضایی در جهان در تولید قدرت با مؤلفه‌های اقتصادی، تجاری، امنیتی گفت: صنعت فضایی دیروز تنها مظهر اقتدار کشورها بود اما امروز به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی مطرح است.
دستور رئیس‌جمهور برای تدوین نظام عادلانه پرداخت حقوق و دستمزد‌ها به سازمان اداری و استخدامی پس از انتشار فیش‌های نجومی پتروشیمی اگرچه یک حرکت اصولی و از پیش برنامه‌ریزی شده بود و نمی‌توان آن را واکنشی گذرا به انتشار آن فیش‌ها دانست.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به خساراتی که پرونده کرسنت به کشور وارد کرده، گفت: این مسائل باید به موقع بررسی شود و کسانی که این گونه حاضر شدند برای منافع شخصی خودشان منافع عمومی را زیر پا بگذارند؛ باید محاکمه و مجازات شوند.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری در بازدید از بندر شهید رجایی گفت: زنجیره تولید ثروت و درآمد و معیشت مردم پیش از آن که از خارج در محاصره باشد، از داخل با تحریم‌های داخلی و اقتصادی مواجه است.
معاون زنان و خانواده رئیس جمهور:

درباره نقش زنان در عرصه مقاومت، کم کار شده است

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه درباره نقش زنان در عرصه مقاومت، کم کار شده است، گفت: در ساخت فیلم، آثار هنری و هرآنچه می‌تواند بر اندیشه و تفکر نسل آینده درباره فرهنگ ایثار و مقاومت تاثیر بگذارد، باید بیشتر کارکنیم. بخشی از سیاست‌های ما در معاونت امور زنان و خانواده در این مسیر خواهد بود.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: دستگاه سیاست خارجی و تجارت خارجی ما باید بحث آب، دیپلماسی آب و آب مجازی را به‌طورجدی در دستور کار خود قرار دهند و برای خود ماموریت تعریف کنند که چگونه می‌توانند در این زمینه به کشور کمک کنند.
مخبر در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد؛

گسترش فروش اینترنتی کالاهای اساسی با نرخ مصوب

معاون اول رئیس جمهور ارائه برخی اقلام ضروری مردم به صورت اینترنتی را اقدامی مناسب برای تنظیم بازار خواند و گفت: باید ارائه کالاهای اساسی مردم با قیمت مصوب به صورت اینترنتی ادامه یابد.
با رای اعتماد هیات وزیران؛

استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد

هیات وزیران در جلسه امروز پس از بررسی سوابق و برنامه‌های «جواد قناعت»، به عنوان استاندار خراسان جنوبی به او رأی اعتماد داد.