دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با تسلیت شهادت سه فرزند رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پی حمله رژیم سفاک صهیونیستی به اردوگاه الشاطی تصریح کرد: رهبران مقاومت با این فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها همراه با ملت خود در خط مقدم آزادسازی قدس شریف قرار دارند.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم در حال تدوین برنامه‌ای هستیم تا نقش هر یک از دستگاه‌ها و انتظاراتی که از آن‌ها می‌رود مشخص شود.
سخنگوی دولت اضافه کرد: ۳۱۸ طرح جذب سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شد و موفق به جذب ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه شدیم که یک رکورد است که به افزایش و ثبات رشد کمک می‌کند. هم‌چنین نرخ تشکیل سرمایه ثابت در نه ماهه سال گذشته مثبت بوده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه جهش تولید در کشور به ایجاد نشاط اجتماعی، خلق ثروت و رفع آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد، اظهار داشت: بدون تردید با کار جهادی از سوی دولت و حلقه‌های میانی عرصه‌ تولید و اقتصاد مردمی و همچنین اتکای به ظرفیت‌های مردمی خواهیم توانست شعار سال را محقق و جهش تولید را به حد قابل قبولی برسانیم.
رئیس جمهور بر ضرورت تلاش و همکاری بیشتر همه بخش‌ها برای تقویت ثبات و آرامش بازار و تقویت همکاری و هم‌افزایی بخش‌های رسانه‌ای دستگاه‌های دولتی برای اطلاع‌رسانی به مردم و تنویر افکارعمومی تاکید کرد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: عملیات اجرایی اربعین ۱۴۰۳ را امروز آغاز کردیم تا با شناسایی آسیب‌ها و نقص‌های گذشته، آنها را رفع کنیم و زمان ثبت‌نام از زائران اربعین را در ماه ذی‌الحجه آغاز می‌کنیم تا امکان برنامه‌ریزی بیشتری وجود داشته باشد.
دو واقعیت، یکی کمبودها در تأمین معیشت عمومی مردم و آن دیگر، بلبشوی نرخ‌گذاری‌ها حتی برای کالاهای اساسی و نیاز مبرم آحاد جامعه، به‌ ویژه برای اقشار مردم با درآمدهای ثابت، نه تنها فراگیر که تبدیل به «عادت ثانویه» شده است.
فرماندار تکاب با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به گونه ای باشد که در ذهن نسل جوان به عنوان صیانت از خود غالب گردد، گفت: ادارات، دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد عفاف و حجاب تکاب با سرلوحه قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری، محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در میان مردم ترویج و تبیین کنند.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالان دانشجویی گفت: امروز با توجه به تلاش دشمن برای ناامیدسازی مردم به ویژه نسل جوان ملاک و معیار وطن دوستی و انقلابی بودن، امیدآفرینی در مقابل یأس‌آفرینی است و ما یقین داریم با اتکا به مردم و جوانان باانگیزه، بااراده و حاضر در صحنه خواهیم توانست بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم.
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب ۱۳۸۶ و جزءهای (۱) (۲) و (۳) بند (الف) و بند (ب) تبصره (۱۵) و بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد.