دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

علت ثبت‌نام نکردن مخبر در انتخابات چه بود؟ این سوالی است که رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت دلایل آن را اعلام کرده است.
شهید سید ابراهیم‌رئیسی می نویسد: یک وقتی مرحوم حاج‌احمدآقا بنده را خبر کردند که امام با شما کار دارد. به جماران رفتیم و ایشان حکم دادند که شما بروید کار را رسیدگی کنید. امام به قوه‌قضائیه اعتراض داشتند و می‌گفتند: کارآمدی ندارد. به ما اعتماد فرمودند و ما پرونده را بررسی کردیم و بعد خیلی تشکر کردند.
فهرست بلند موفقیت‌های دولت کوتاه سیزدهم سندی گویاست که ثابت می‌کند مسیر پیشرفت و توسعه ایران بدون توجه به تحریم‌ها و با فرض دائمی بودن آنها بسیار دست‌یافتنی و واقع‌بینانه‌تر از مسیری است که در آن چشم به دستان غرب دوخته‌اند و به میز مذاکرات و توافق با آمریکا امید بسته‌اند.
هر کدام از نامزدها باید در حد نمایندگی از یک حزب و تشکیلات سراسری باشند تا هم برنامه‌ای مدون ارایه دهند و هم نیروهای خود را برای اقناع مردم به مشارکت و رای دادن و سپس در صورت پیروزی اداره دولت بسیج کنند. روشن است که ظرفیت حزبی هر کشور بسیار محدود است. پس قریب به اتفاق این نامزدها فاقد این ویژگی هستند.
سرپرست ریاست جمهوری گفت: شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پر کار ما بود که در مدت زمان خدمت، اثری کم نظیر در تقویت روابط کشورمان با همسایگان، ثبات منطقه، گسترش توان جبهه مقاومت و رسوایی رژیم کودک‌کش صهیونیستی داشت.
سرپرست ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه مکتب امام در همه ابعاد کاربرد، کارکرد و زایش دارد، گفت: امروز کشورهای غربی از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند و به نقطه‌ای رسیده‌ایم که فکر درگیری نظامی با ایران را نمی‌توانند داشته باشند.
سفیر چین در تهران صبح امروز یکشنبه (سیزدهم خرداد) توسط محمد علی بک، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص تکرار حمایت دولت چین از ادعاهای بی‌اساس مندرج در بند ۲۶ بیانیه پایانی نشست مشترک جمهوری خلق چین و امارات متحده عربی به وی ابلاغ و یادداشت اعتراض تسلیم او شد.
پس از اعلام رئیس رسانه ملی برای پخش مناظره‌های کاندیدهای انتخاباتی از تلویزیون، گمانه‌زنی‌ها بر سر اینکه چه کسی مجری این برنامه خواهد بود، بیشتر شده است.

یکی از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام تا با برنامه و کارنامه بر مدار مردم زمینه رفع چالش‌ها فراهم شده و گره از اقتصاد کشور و سفره مردم باز شود و نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند.