دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح توسعه میدان نفتی آزادگان با هدف تولید روزانه ۵۷۰ هزار بشکه نفت خام اجرایی می‌شود، گفت: برای اولین­ بار است که موضوع ازدیاد برداشت با تزریق آب در حجم وسیع در این طرح عملیاتی خواهد شد.
رئیس جمهور امضای تفاهم‌نامه ۷ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در میدان مشترک نفتی آزادگان را مصداق بسیج توان داخلی کشور دانست و اظهار داشت: هدایت نقدینگی در مسیر رونق تولید، بهره‌مندی از توان فنی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی در رشد اقتصادی و پیشرفت کشور بسیار موثر است.
بزرگ‌ترین خدمتی که آقای رئیسی در دوران مسئولیت‌شان کردند، واکسیناسیون آحاد ملت بود که طی آن بیش از 130 میلیون دوز واکسن تزریق شد چراکه یک جامعه بانشاط که بناست در فضای کرونا به سمت کسب و کار حرکت کند، باید از سلامت جسم و روان برخوردار باشد.
مدتی پیش کارشناس معاونت اجتماعی یکی از نهادها در تماسی تلفنی چند پرسش مطرح کرد که محور اصلی‌اش این بود که «چرا در سال 98 به دنبال افزایش قیمت بنزین، ناآرامی در کشور ایجاد شد

رئیس‌جمهور فعلی و به طریق اولی، مشاوران اقتصادی وی، تصور روشنی از نظام بازار و‌ سازوکار قیمت‌ها در آن نداشته‌‌‌اند و سخنانی غیرعلمی آنها منحصر به زمان انتخابات نبوده و پس از بر سر کار آمدن دولت سیزدهم، به‌تواتر از سوی رئیس دولت و وزرای اقتصادی تکرار شده است و می‌شود.

رئیس جمهور گفت: دولت مردمی به تبعیت از تاکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت‌های توسعه اقتصاد کشور، حمایت از تولید، تلاش برای رفع موانع پیش‌روی تولید و تاکید بر توسعه صادرات را وظیفه خود می‌داند.
آنچه دولت کنونی در خردادماه انجام داد، اصلاح اقتصادی نیست، این کار فقط یک تغییر قیمت است، ‌گرچه اهمیت دارد و‌ آثار و عوارض مثبت و منفی آن فراوان است، ولی اصلاح اقتصادی نامیده نمی‌شود.