دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اول رئیس جمهور ضن تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرای برنامه ۲۵ ساله همکاری ایران و چین بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی به عنوان اصلی خدشه ناپذیر تاکید کرد.
جلایی پور گفت: فراخوان‌های فعلی بدون شناسنامه است. با وجود فضای مجازی و بستر جامعه شبکه‌ای هرکسی قبل از اینکه خودش را مطرح کند، کارنامه‌اش نقد می‌شود، کسی در میان معترضین نفوذ جدی و عمیق پیدا نمی‌کند.
همین که آقای طائب، از اندرونی دنیای سیاست به بیرونی کوچ کرده و حاشیه امنی که در گذشته از آن برخوردار بود کنار زده است،شرایطی پدید آمده که همه شهروندان و اهالی سیاست و رسانه آزادانه او را نقد کنند.

عباس عبدی نوشت:یکی از مسائلی که در نقد ساختار موجود گفته می‌شود، بی‌توجهی آنان به عینیت و واقعیت جامعه است. منظور این نیست که لزوما از عینیت اطلاعی ندارند، بلکه چشم خود را بر آن می‌بندند و می‌گویند که ان‌شاءالله گربه است. یا با توجیهات دیگری آن را به عنوان صورت مساله حذف می‌کنند.

رئیس جمهور از وزرا و مسئولان دستگاه‌ها خواست در ماه‌های منتهی به پایان سال برای انجام اقدامات امید آفرینی که تاثیر محسوسی در بهبود زندگی مردم داشته باشد، برنامه‌ریزی کنند.
رئیس جمهور گفت: شفافیت هرچه بیشتر شود، از فساد، روابط ناسالم و پارتی‌بازی جلوگیری می‌شود. بخشی از کار شفافیت خوب پیش‌رفته اما هنوز بخشی از کار به‌دلیل خسّتی که برخی دستگاه‌ها انجام می‌دهند نتوانسته به‌طور جامع مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
با حضور دکتر رئیسی و جمعی از اعضای کابینه صورت گرفت؛

وداع با پیکر رستم قاسمی در نهاد ریاست جمهوری

مراسم تشییع و وداع با پیکر مهندس رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی با حضور رئیس جمهور، تعدادی از اعضای کابینه و جمعی از مدیران و کارکنان نهاد ریاست جمهوری، در مسجد سلمان این نهاد برگزار شد.
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت مولوی عبدالواحد ریگی به خانواده و همه مردم خاش و سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی انتظار دارم ضربتی عوامل این کینه توزی را شناسایی کنند.
​ آیین تشییع پیکر وزیر سابق راه و شهرسازی فردا (یکشنبه ۲۰ آذر) از ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک شهید محلاتی تهران به سمت مقبره الشهدای این شهرک برگزار می شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مأموریت شورا را هدایت فرهنگی عنوان کردند و این باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: در ماجرای رتبه‌بندی معلمان فقط مباحث اقتصادی و حقوق مد نظر ما نبود، بلکه هدف ما حفظ شأن معلمان بود تا بتوانند نسل خوبی تربیت کنند.