دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

​ آیین تشییع پیکر وزیر سابق راه و شهرسازی فردا (یکشنبه ۲۰ آذر) از ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک شهید محلاتی تهران به سمت مقبره الشهدای این شهرک برگزار می شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مأموریت شورا را هدایت فرهنگی عنوان کردند و این باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: در ماجرای رتبه‌بندی معلمان فقط مباحث اقتصادی و حقوق مد نظر ما نبود، بلکه هدف ما حفظ شأن معلمان بود تا بتوانند نسل خوبی تربیت کنند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به توصیه‌های خیرخواهانه‌ای که ماههاست افراد وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به حکمرانان برای ایجاد تغییرات اساسی در دولت و آوردن افراد کارآمد می‌کنند، نه‌تنها عمل نمی‌شود بلکه اگر فردی کنار می‌رود یا کنار گذاشته می‌شود فرد ضعیف‌تری به جای او می‌گمارند!
رئیس جمهور درگذشت استاد اسفندیار قره‌باغی را به خانواده، شاگردان، اهالی فرهنگ و هنر و به‌ویژه مردم تبریز تسلیت گفت.
رئیس جمهور با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز شهرهای ما به برکت خون جوانان عزیزی است که در برابر هجوم اغتشاشگران ایستادند، اظهار داشت: اگر چه غم از دست دادن آنها برای‌مان بسیار دشوار است، اما دستاورد خون پاک آنها ناامیدی دشمن بود.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به دنبال برخورد با فساد هستیم، گفت: ما از مشکلات اقتصادی موجود در کشور دفاع نمی‌کنیم و به دنبال انداختن مشکلات به گردن مسئولان گذشته نیستیم اما باید گفت که بزرگترین خط قرمز شخص رئیس جمهور معیشت مردم است.
رئیس جمهور با تاکید بر این‌که «از کنار مسائل گذشتن در مرام دولت سیزدهم نیست و این دولت خود را موظف به توجه ویژه به اقشار مختلف مردم و حل مشکلات آن‌ها می‌داند»، از همه مدیران دولتی خواست نقش خود را در ایجاد امید و حل مشکلات مردم مهم بدانند و مسئولانه و متعهدانه در این مسیر تلاش کنند.
.آمده بودند تا با جوانگرایی و انقلابی‌گری درکنار مردم مستضعف قرارگیرند. مردمی که شانه‌هایشان به اعتقاد آن‌ها زیر سیاست‌های توسعه اقتصادی خم شده بود. آنها معتقد بودند پیرمردها و ژنرال‌ها باید از گردونه مدیریتی کنارگذاشته شوند تا جوانان سکان مدیریت کشور را در دست گیرند و مدیریت میدانی را جایگزین مدیریت پشت میزنشینی و پروازی کنند
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: طبیعی است که هواداران هر جناحی تعلق خاطر بیشتری به دولت وابسته به آن جناح داشته باشند ولی این بدان معنا نیست که بدخواه دولت وابسته به جناح دیگر باشند.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: برخی منتظر می‌مانند تا آینده برایشان چگونه رقم بخوردگفت: اما جنس جوان ایرانی اینگونه بوده است که آینده برایش مهم بوده و خودش می‌خواسته آن را بسازد.