دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر کشور عنوان کرد: کسانی که با ناهنجاری های پوششی ، قوانین جاری را نادیده می گیرند باید توجه کنند که وظیفه شهروندی ایجاب می کنند که همه باید به قوانین پایبند باشند و در این امر دستگاه هایی هستند که وظایفی دارند و آن ها نیز باید به وظایف خود توجه کنند .
رئیس‌جمهور به آغاز اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک از استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در مرحله اجرای آن برای مردم مشکلی ایجاد نشود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه خودسرانه ردیف‌های بودجه را تغییر داده که این کار در ۴۳ سال اخیر اصلاً سابقه نداشته است.
روزنامه اطلاعات نوشت: به سخنان مقامات توجه کنید که چه آمارهایی ارائه می‌دهند. اینکه تورم را پایین آورده‌ایم.این میزان مسکن ساخته‌ایم. استقراض از بانک مرکزی را کاهش دادیم. این میزان شغل ایجاد کرده‌ایم … اما مسئله این است که آنچه حضرات می‌گویند در باور مردم که باید ببینند و اثر آن‌را در زندگی خویش حس کنند نمی‌نشیند.
وزیر کشور می‌گوید برنامه ‌ریزی برای مقابله با اقتصاد پنهان باید از سطوح کلان تا سطح‌های پایین پیگیری شده و تمام دستگاه‌ها برای مقابله با آن بسیج شوند.
معاون اول رییس جمهور در همایش بیمه سلامت و پزشک خانواده در محلات کم برخوردار با اشاره به جریان اجرایی شدن این طرح گفت:اگر این طرح بنا بود در سازمان و یا یک ساختار اداری انجام شود، اجرای این حجم از خدمات اجتماعی، توانمندسازی، اشتغال، سلامت و مسکن در این ابعاد وسیع در سرتاسر کشور با وجود دیوانسالاری و برخی سازوکارهای دولتی با چالش ها و مشکلات زیاد مواجه می شد.
نشست بررسی پیشنهادات دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی برای عبور از خام‌فروشی از طریق افزایش تولید مواد با ارزش افزوده بالا و تولیدات دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تاریخ 43 سال گذشته نشان می‌دهد در هیچ مقطعی از عمر نظام جمهوری اسلامی، حتی در ماجرای اشغال سفارت آمریکا چنین حجمی از هجمه و فشار روانی - سیاسی بر کشورمان سابقه نداشته است و هرگز تا این حد، دامنه واکنش‌ها علیه نظام، فراگیر، متنوع، چندوجهی، ادامه‌دار و پرصدا نبوده است.
طبق قانون هرساله دولت باید 15 آذر لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند اما آذرماه رو به اتمام است و هنوز از لایحه بودجه 1402 خبری نیست. اتفاقی که دولت‌های نهم و دهم سردمدار آن بود و به نظر می‌رسد همان اتفاقات حالا در دولت سیزدهم درحال تکرار است.
یک جامعه‌شناس در تحلیل شرایط این روزهای کشور می‌گوید: بسیاری از نیروهایی که در حکومت قرار دارند مساله‌شان حذف منتقد و معترض و کسی است که در این عرصه‌ها عمل می‌کند. طبیعی است که این سیاست ادامه پیدا کند، ولی یک جایی به بن‌بست می‌رسد.