دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

از رئیس مجلس گرفته تا نمایندگان، همگی می گفتند اصلاحات در زمان ثبات و آرامش کلید خواهد خورد. روز پانزدهم آبان، قالیباف در پایان نطق پیش از دستور خود اینگونه گفت: «امیدوارم هرچه زودتر امنیت در کشور بصورت کامل تثبیت شود تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود.»
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را بکار گرفت تا لایحه بودجه واقع‌بینانه تدوین شود، «پرهیز از تورم‌زایی» را محوری‌ترین مسأله مورد توجه در تنظیم بودجه سال آینده عنوان کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: ما در جهان اسلام از سایر الگوهایی که توسط دنیای شرق و غرب ارائه می‌شود، متفاوت است و ایام هفته زن، فرصت مناسبی است که بتوانیم الگوی سومی را که نه در آن تحجّر و نه بی‌بندوباری وجود دارد، ارائه دهیم و این چالش را تبدیل به فرصت کنیم.
حسن روحانی در پیامی درگذشت عباس شیبانی از همرزمان انقلابی و همکار خود در شورای سرپرستی صداوسیما را تسلیت گفت.
وزیر کشور در مورد برنامه وزارت کشور برای تغییر استانداران، گفت: غیر از استاندار کرمانشاه، تغییرات دیگری در سطح استانداران داریم.
​آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاج عباسعلی زینلی مبارکه پدر سه شهید والامقام دفاع مقدس تصریح کرد: یاد این پدر صبور که در سایه ایمان و فداکاری، دلاوران غیوری پرورش داد و آنان را با اخلاص تقدیم سربلندی و افتخار اسلام و انقلاب نمود، همواره در خاطره مردم قدرشناس این مرز و بوم خواهد ماند.
وزیر کشور عنوان کرد: کسانی که با ناهنجاری های پوششی ، قوانین جاری را نادیده می گیرند باید توجه کنند که وظیفه شهروندی ایجاب می کنند که همه باید به قوانین پایبند باشند و در این امر دستگاه هایی هستند که وظایفی دارند و آن ها نیز باید به وظایف خود توجه کنند .
رئیس‌جمهور به آغاز اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک از استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در مرحله اجرای آن برای مردم مشکلی ایجاد نشود.