دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با قدردانی از حضور معنادار مردم در آیین‌های تجلیل و گرامیداشت شهدای مقاومت گفت: این حضور آگاهانه مردم به رغم مشکلات موجود، دارای پیام‌های خاصی بوده و پیام آن برای مسئولین تلاش مضاعف در راستای کاهش مشکلات و دغدغه‌های مردم است
اخیرا دیده شده متن‌هایی در جهت تخریب یا تبلیغ یک جریان سیاسی یا یک واقعه در فضای مجازی می‌چرخد. متن طوری تنظیم شده است که کسی در نگاه اول، شکی به آن نمی‌کند؛ مخصوصا اگر نام یک رسانه شناخته‌شده هم پای آن مطلب باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران با گوش دادن به ندای رهبر انقلاب، جنگ احزاب دشمنان را ناکام گذاشت، گفت: آمریکایی‌ها بدانند از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و دشمنان بدانند انتقام خون این شهید سلیمانی حتمی‌ است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهیم گذاشت.

وزیر کشور گفت: شهید سلیمانی نه‌تنها مردم ایران و منطقه را نجات داد، بلکه شر داعش را از سر مردم اروپا نیز کوتاه کرد. اروپایی‌ها باید قدردان سردار سلیمانی باشند.
یک کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی نوشت: در حالی در میان کشورهای غربی این تلقی عمومی که "قوام حکومت تنها بر بنیان نقش‌آفرینی مردم است" شکل گرفته که نگاه عمیق‌تر نشان از تداوم حکومت‌های مردم‌ستیز پادشاهی در پوشش دموکراسی نمایشی دارد.
علیرضا احمدی با حفظ سمت قائم مقامی وزیر کشور در امور حقوقی و مجلس به عنوان سخنگوی وزارت کشور منصوب شد.
وزیر اطلاعات گفت: اگر می‌خواهیم برای انقلاب اسلامی قدمی برداریم و خدمتی بکنیم باید از نگاه‌های نهادی و سازمانی خارج شویم چراکه این نگاه‌ها ناخودآگاه ما را به نظریه‌های مدیریتی و سازمانی غرب وابسته می‌کند. باید در این راه اقدامی را درنظر گرفت که نگاه مردمی داشته باشد، همراهی مردمی و همدلی مردم را به‌دنبال داشته باشد و برخاسته از مردم باشد. این نگاه می‌تواند به کشور ما اقتدار بیشتر ببخشد.
همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، سردار احمد وحیدی، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم و جمعی دیگر از مقامات و فرماندهان نظامی آغاز شد.

وزیر اطلاعات از دستگیری ۲۰ نفر از اخلال گران بازار خبر داد و گفت: روند برخورد با اخلالگران بازار ارز ادامه خواهد داشت.

علیرضا احمدی با حفظ سمت قائم مقامی وزیر کشور در امور حقوقی و مجلس به عنوان سخنگوی وزارت کشور منصوب شد.

جلسه هفتگی شنبه‌های سران قوا عصر دیروز با یک تفاوت عمده برگزار شد. در این جلسه علاوه بر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، معاون اول رئیس‌جمهوری هم حضور داشت.
رئیس جمهور در اجرای ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون گزینش کشور و بنا به پیشنهاد اعضای هیئت عالی گزینش احمد مومنی‌راد را به عنوان «دبیر هیئت عالی گزینش کشور» منصوب کرد.