مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی با ابراز تأسف از اینکه ما مدیران سالی 104 میلیارد دلار به قیمت سال 1400، ثروت را هدر می‌دهیم، گفت: منظور بد استفاده کردن ثروت نیست بلکه منظور این است که ثروت خود را از بین برده و به آتش می‌کشیم و بعد منتظریم هر مسیری را دنبال کنیم تا جبران شود؛ برای مثال فلان شرکت آلمانی بیاید و 5 میلیارد دلار در صنعت نفت ما سرمایه گذاری کند. ما چگونه می‌خواهیم به آیندگان جواب دهیم که پول خود را به آتش می‌کشیم اما برای دریافت 5 میلیارد دلار اینگونه دست دراز می‌کنیم. آیا ما مدیر و مسئول هستیم؟
نماینده مردم تربت جام در مجلس می‌گوید: اگر فضای سیاسی کشور باز نشود و طیف‌های مختلف سیاسی اجازه حضور نداشته باشند و از طرفی جناح‌ها توانایی لازم برای اقناع افکار عمومی را نداشته باشند میزان مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم بسیار کمتر از قبل خواهد بود.
قالیباف گفت: مجلس نشان داده که در این مدت کنار آموزش و پرورش بوده، هم رتبه‌بندی معلمان و هم حمایت معیشتی از مسائل حائز اهمیت است اما در کنار رتبه‌بندی معلمان ارتقاء آموزشی و علمی معلمان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی تصویب کردند که افرادی که خانه های خود را به خانوار دارای ۳ فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی یا ۳ دهک پایین درآمدی بر اساس تاییدیه وزارت تعاون، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف شوند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از عملکرد مجلس راضی هستیم اما قانع نیستیم لذا تلاش بیشتری را در دستور آخرین سال فعالیت مجلس یازدهم قرار دادیم تا بخشی از لوایح و کارها را با قدرت پیش برده و سال آخر همچون تحرک سال اول داشته باشد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: درگیری در مرز اتفاق افتاده است اما بحث گزینه نظامی مطرح نیست. از این اتفاقات برای بچه های که در یک خانه باهم هستند می افتد که اختلافی بوجود می آید و دعوا می شود و بحث نظامی مطرح نیست.