مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

طبق قانون اساسی، هر نماینده "حق" دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید (اصل 84) ولی گویا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خود را فراتر از قانون اساسی پنداشته و نماینده ای را کلا از حق خود محروم کرده و زشت تر این که رئیس مجلس هم عملاً این بدعت را پذیرفته است.
علیرضا بیگی در واکنش به محروم شدنش از نطق ۷ دقیقه ای در مجلس گفت: من فکر نمی‌کنم دستگاه نظارتی ما طرفدار دزدها و چپاول‌گرها باشند و کسی که جلوی دزدی را گرفته و آن را افشا کرده او را به واسطه همین افشا کردن دزدی و ممانعت آن از حق نمایندگی و حق انتخاب مردم محروم کنند حال این امتحان بزرگ برای همه است.
رحمت الله فیروزی پوربادی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران درباره اختلافات فعلی بر سر قیمت بلیط هواپیما گفت: چند موضوع در این ارتباط وجود دارد، اول اینکه ناوگان هوایی کشور جوابگوی تقاضا‌ها نیست، دوم اینکه وضعیت صنعت و هواپیما‌های ما آنطور که انتظار وجود دارد که تمام درخواست‌ها را پاسخ بدهد هم نیست. سوم اینکه اختلاف نظری بین متولیان این صنعت با جامعه وجود دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران خاطرنشان کرد: تعیین ساعت 6 برای آغاز به کار ادارات به زندگی خانواده‌ها لطمه وارد می‌سازد بخصوص اگر هم مادر و هم پدر کارمند باشند و فرزندان کوچکی نیز داشته باشند که نیاز به حمایت آنها دارند و قبل از ساعت 6 صبح مهدکودک یا کلاسی فعال نیست که بتوانند فرزندانشان را به آنجا بسپارند.
نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران گفت: آمریکا و جمهوری اسلامی ایران همواره تبادل پیام با یکدیگر را داشته‌اند و به طرف آمریکایی گفته‌ایم اگر نظر طرف ایرانی تامین شود، حتما مذاکرات به نتیجه خواهد رسید.
نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت کشورها را امنیت خود دانسته و حضور کشورهای خارج از منطقه را تهدیدی علیه امنیت ملی همه می داند.
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در حالی نارضایتی مردم از تغییر آغاز ساعت کار ادارات را به گردن دولت انداخت که دولت سیزدهم تنها مجری قانون مصوب مجلس در زمینه تثبیت ساعت رسمی کشور است.
نماینده مردم تهران گفت که تبعات قیمت گذاری دستوری و دخالت‌های بی‌حد و حصر مشکلات جدی را برای اقتصاد ایجاد کرده است و دولت باید بداند که اقتصاد با دستور و بخشنامه پیش نمی رود.
عضو هیأت رئیسه مجلس، نامه رئیس جمهور مبنی بر معرفی عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس را قرائت کرد.
جلسه‌ای در پارلمان ایتالیا در روز چهارشنبه شاهد یک رویداد تاریخی بود، زیرا گیلدا اسپورتیلو، همراه با کودک دو ماهه خود فردریکو در جلسه شرکت کرد و در طول جلسه به او شیر داد، چیزی که پیش از این هرگز اتفاق نیفتاده است.
نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس گفت: استان شدن شهرستان مراغه، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، احداث جایگاه سوخت گیری فرودگاه، کنارگذر مراغه و تکمیل آزادراه مراغه- هشترود از مطالبات مردم مراغه است که انتظار می رود در این سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی اقداماتی در خصوص آنها انجام شود