مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا می گوید: لاریجانی هنوز درباره حضور مجدد در انتخابات مجلس یا در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم نگرفته اما امیدوارم تصمیم بگیرند و علی رغم اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری 1400 وارد صحنه سیاست بشوند.
دایره سیاسی دولت خیلی محدود است و به افراد خیلی محدودی توجه دارند و حتی در اردوگاه اصولگرایی هم افراد توانمند زیادی هستند که دولت می تواند ازآنها استفاده کند .الان شرایط به نحوی است که این جریان باید نشان دهد که می تواند کاری انجام دهد یا نمی تواند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه انجام وظایف نظارتی مجلس منافاتی بر وحدت قوا ندارد، گفت: افزایش خودرو و گرانی لوازم خانگی نگرانی امروز مردم بوده و وزرای دولت باید نمایندگان را در خصوص این افزایش قیمت‌ها و سایر سوالات و ابهامات موجود قانع کنند اما اینکه خبرگزاری دولت برای رسیدن به هدف خود صحبت نمایندگان مجلس را تحریف کند نه حرفه ای است و نه اخلاقی.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ۲۲ نفر از استیضاح کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح از استیضاح وی انصراف دادند اما هیئت‌رئیسه بدون توجه به این انصراف، درخواست استیضاح را با ۴۰ امضاء اعلام وصول کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای کارکرده خارجی در بازار قیمت نجومی دارند و بعضاً تا ۱۰ برابر قیمت واقعی و قیمت معادل آنها در کشورهای همسایه به فروش می‌رسند گفت: حاشیه سود دلالان خودرو در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است.
انتشار توییتی درباره صداوسیما و انتقاد از سبک و سیاق تولیدات این سازمان در شب عید فطر توسط یکی از نمایندگان مجلس، با واکنش فعالان فضای مجازی مواجه شد و آنها این انتقادات را به طرح شفافیت آرای نمایندگان مرتبط دانستند.
نماینده مردم تهران گفت: بسیار ضروری است که اصلاحات و جابجایی ها در دولت به هنگام و در زمان مناسب باشد نه با تأخیر زیرا ایجاد هزینه و مشکل و کاهش سرمایه اجتماعی و همچنین آشفتگی سپهر سیاسی کشور را در پی دارد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی و همدلی سه قوه برای بهره‌گیری از فرصت‌ها، تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد علل گرانی خودرو به بیرون از وزارت صمت باز می‌گردد و نباید صرفا وزیر صمت را برای وضعیت بازار خودرو مقصر دانست.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری دولت از فرصت‌های ایجاد شده توسط مجلس برای خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد که نباید در بحث خودرو صرفا وزارت صمت را متهم کرد و سایر عملکردها و مسئولیت‌های این وزارتخانه را نادیده گرفت.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبری برای پرداختن مسئولان به اصل مسائل و دوری از حاشیه‌ها گفت: مجلس به سایر قوای نظام برای دستیابی به رضایتمندی مردم و حل مسائل کشور کمک خواهد کرد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس گفت: زمانی که قیمت یک پراید به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد، جوانان ما چه امیدی به خرید ماشین داشته باشند؟ جوان ما چه امیدی داشته باشند که در آینده صاحب یک ماشین خوب شوند؟
مشکلات مردم با بیمه‌ها بعد از رشد قیمت خودرو

چرا مجلس قانون بیمه شخص ثالث را اصلاح نمی‌کند؟

افزایش چشم‌گیر قیمت‌ها در بازار خودرو بر مشکلات مردم در شرکت‌های بیمه هنگام دریافت خسارات افزوده است؛ با این حال هنوز مجلس اصلاحیه قانون بیمه شخص ثالث را بررسی نکرده است!