مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

جلسه‌ای در پارلمان ایتالیا در روز چهارشنبه شاهد یک رویداد تاریخی بود، زیرا گیلدا اسپورتیلو، همراه با کودک دو ماهه خود فردریکو در جلسه شرکت کرد و در طول جلسه به او شیر داد، چیزی که پیش از این هرگز اتفاق نیفتاده است.
نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس گفت: استان شدن شهرستان مراغه، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، احداث جایگاه سوخت گیری فرودگاه، کنارگذر مراغه و تکمیل آزادراه مراغه- هشترود از مطالبات مردم مراغه است که انتظار می رود در این سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی اقداماتی در خصوص آنها انجام شود
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: آقای ظریف و دولت قبلی در جریان مذاکرات هسته‌ای ۶ بار خطوط قرمز نظام را نقض کردند و ما شاهد تعجیل آقای ظریف برای توافق با وجود زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام در این حوزه بودیم.
باقری گفت: ما باید در مجلس این لایحه را طوری اصلاح و تکمیل کنیم که قابلیت اجرا توسط مجری را داشته باشد و یکی ایرادات دائمی قوانین در مجلس از گذشته تا امروز این بوده است که اجرا نمی‌شود؛ اراده توسط مجری یک بحث بوده و توان اجرا بحث دیگری است، مثلا در خصوص یک میلیون مسکن که با توجه به نیاز سالانه بود کارشناسان می‌گفتند این امکان اجرا ندارد.
تعدد مشــاغل یکی از آفات مدیریت متوسط و کلان بوده و لازم اســت مخصوصا دولت ســیزدهم که باشعارهای پاکدستی و مبارزه با فساد وارد عرصه گردیده در محورهای یاد شده به مقابله برخاســته و اجازه رشد و گسترش به ویروسهای فرهنگی و اقتصادی ندهد.
معاون پارلمانی رییس جمهور با تقدیر از رویکرد انقلابی مجلس یازدهم و همدلی و همراهی با دولت مردمی در پیشبرد امور مردم و رفع مشکلات کشور گفت: انتظار است در مجلس انقلابی تک تک نمایندگان به موازین و اصول انقلابی و ولایی پایبند باشند و در سال پایانی تمرکز بیشتری روی لوایح موجود و موارد با اولویت انجام دهند تا کارهای زمین مانده به سرانجام برسد.
برخی نمایندگان در ماههای پایانی مجلس یازدهم از تریبونی که برای خدمتگزاری به مردم در اختیار دارند برای فعالیت‌های سیاسی خود در انتخابات پیش‌رو بهره می‌برند و با اظهارات غلط آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
با فرض پذیرش تمثیل قالیباف در تشبیه دوران دفاع مقدس، سوالی که پیش می‌آید این است که آیا همین تشبیه را می‎‌توان ادامه داد و از مسئولان عالی رتبه کشور خواست موضوع پذیرش قطعنامه توسط امام خمینی برای پایان جنگ را الگو قرار بدهند و با احیای توافق برجام یا پذیرش اف‌ای‌تی‌اف گام‌های بلندی برای حل مسائل اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم بردارند؟
رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: مرز ایران با افغانستان یک مرز مشخص است. تا قبل از طالبان دولت افغانستان به مرزها پایبند بود، اما با کمال تاسف طالبان به قوانین و قواعد مرز آشنا نیست.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: علی‌رغم اینکه تعریف روابط ما با کشور مصر در سطح حافظ منافع است، هم‌اکنون دو طرف نمایندگان دیپلماتیک در سطح سفیر معرفی کرده‌اند و روابط خارجی ما با مصر به شکل مستقیم است.
نماینده نیشابور در مجلس با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی دانشگاه‌ها گفت: بازگشت دانشگاه‌ها به ماموریتی که در اساسنامه برای آنها تعریف شده، هدف اصلی از تدوین این طرح است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس راه‌اندازی کامل سامانه جامع تجارت را به‌عنوان یک راهکار برای حل معضل قاچاق کشور مطرح کرد و گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دولت هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را در جهت تکمیل سامانه جامع تجارت انجام دهند.