مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده تالش در خصوص ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر عدم ورود نمایندگان به مسائل اجرایی در سال پایانی گفت: وزیر کشور ابلاغیه ۱۱ خرداد را اصلاح کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر ورزش و جوانان به سوال نماینده شیراز در خصوص علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی قانع نشدند.
برادرجان اگر در خلوص و اعتقادات انقلابی شما ذره‌ای تردید داشتم هیچوقت مورد خطاب قرارتان نمیدادم. جناب آقای میرسلیم با یک دنیا تاسف امتیازات ما به حساب خودمان و خطاها و اشتباهاتمان به پای انقلاب و رهبری نوشته می‌شود و چه سنجش ناجوری است این رفتارهای کج.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آشکار نمودن واگذاری خودروهای شاسی بلند با انگیزه دفاع از کیان مجلس صورت گرفته، عنوان کرد: بدیهی است شأن مجلس وامدار بودن نماینده را بر نمی تابد، از سوی دیگر تعیین ارتباط واگذاری همزمان خودروهای مورد بحث با استیضاح وزیر صمت در خرداد ۱۴۰۱ مورد سوال است که اینچنین آشفتگی ذی نفعان را باعث شده است. لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است.
دلخوش با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور در خصوص عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی در سال پایانی:

معاون وزیر کشور یا عزل شود و یا وزیر مربوطه صراحتا عذرخواهی کند

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ضمن انتقاد به ابلاغیه وزارت کشور در خصوص عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی در سال پایانی، بیان کرد: آقای وزیر کشور باید از مجلس شورای اسلامی به طور رسمی و صریح در پی صدور بخشنامه ای که معاون سیاسی آن وزارتخانه ابلاغ کرده عذرخواهی کند چرا که این بخشنامه نشان از بی تدبیری و بی عقلی این مسئول است.
رئیس جمهور گفت: ده‌ها سال است که در کشور برنامه نوشته می‌شود ولی سخن در اجرای برنامه است؛ نسبت به علت عدم اجرای بخشی از قسمت‌های برنامه‌های قبلی آسیب‌شناسی کردیم و با نگاه خوشبینانه حدود ۴۰ درصد از برنامه‌ها اجرا شده است.
رئیس مجلس گفت: برای وارد کردن چند میلیون مسکن احتکار شده به بازار مسکن طرح مالیات بر خانه های خالی تصویب و ابلاغ شد و در گام آخر مجلس در هفته گذشته با تصویب قانونی موثر، زیر ساخت قانونی برای مقابله با آشفته بازار اجاره مسکن را ایجاد کرد.
غلامعلی کوهساری، نماینده مجلس درباره ساعت شروع به کار مجلس گفت: مجلس رسماً ساعت یک ربع به ۸ صبح شروع به کار می‌کند؛ اما ساعت ۶ هم جلساتی در کمیسیون‌های مختلف یا جلسات دیگری برگزار می‌شود.
سیداحمد رسولی‌نژاد، نماینده مجلس با تاکید بر اینکه خودروسازان آمار خلاف واقع به مردم ارائه می‌دهند، گفت: آمارسازی خودروسازان کشور، دولت و وزیر صمت را در آینده نه چندان دور درگیر خواهد کرد؛ من در جلسه دوم استیضاح وزیر سابق صمت حال امروز صنعت را پیش بینی می‌کردم؛ چراکه خودروسازان چند اشکال عمده دارند و برای رفع آن‌ها نیز تلاشی نشده است.
نماینده مردم نجف آباد گفت: ما تنها کشوری هستیم که سه نوع تعطیلات یعنی تعطیلات ملی، شمسی و قمری داریم و پدیده بین التعطیلین ناشی از اختلاف تقویم شمسی با قمری در کشور ما به شدت زیاد و غیرقابل پیش‌بینی است و این وضعیت اقتصاد کشور ما را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.
رئیس مجلس در دیدار دبیرکل و تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: شرایطی در جهان اسلام ایجاد شده و اتفاقاتی در راستای ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی افتاده است که منجر به انسجام میان امت اسلامی خواهد شد.
احمد علیرضابیگی نماینده تبریز می‌گوید: پیش از اینکه در هیات نظارت بخواهد درباره مسئله واگذاری شاسی بلندها به نمایندگان جلسه بگیرد و حکمی علیه من صادر کند، محدودیت‌ها در نطق، ثبت اخطار، تذکر و سوال برای من اعمال شده بود و چند روز بعد رییس مجلس حکم را از پشت تریبون قرائت کرد.
نباید مجلس را با سایر مجموعه‌ها اشتباه گرفت؛ نمایندگان در مجلس باید وکیل مردم باشند نه اینکه مطالبات مردم را نادیده گرفته و حرف خود را بزنند.