مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که در دیدار با رئیس مجلس ازبکستان بر همکاری‌های پارلمانی دو کشور تاکید شد و این‌که همکاری‌ها نیازمند وجود سرعت بیشتری در انجام توافقات صورت گرفته و تصویب آن در پارلمان‌های دو کشور است.

میردامادی گفت: در گذشته مهم‌ترین مشکل انتخابات، نظارت استصوابی یا اگر درست‌تر بخواهم بگویم دخالت استصوابی بود؛ اما مشکلی که امروز باعث رویگردانی مردم از صندوق‌های رای شده، مشکل بی‌خاصیت شدن ساختارهای برآمده از انتخابات است.
نماینده شاهین‌شهر در مجلس از طرح سوال خود از وزیر علوم درباره اینکه چرا سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌ها با برخی مراکزی که مجوز قانونی ندارند قرارداد منعقد می‌کند، خبر داد.
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور به سوریه، به نظرم یک بازار مهم عربی- ایرانی شکل خواهد گرفت که می تواند در جهت شکوفایی اقتصاد موثر باشد و این موضوع نشان از افول و زبونی آمریکا در منطقه دارد.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که برای تامین ارز واردات خودرو از ظرفیت ارز با منشاء خارجی استفاده شود. در این صورت از داخل ارز بیرون نرفته و در عین حال هم مشکل بازار خودرو حل می‌شود.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید این بستر فراهم شود تا همه جریان ها و نخبگان کشور در عرصه انتخابات وارد شده و قطعا هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد به نفع خود آنان خواهد بود.

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه مجلس آماده دریافت گزارش بازرس ویژه رییس جمهور از خودروهای واگذار شده خارج از نوبت به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های دولتی است گفت: در گزارشی که به کمیسیون اصل ۹۰ رسیده بود نامی از ۷۰ نماینده ای که خودرو تحویل گرفته باشد، نیست.
عمر طرح تسهیل که رئیس مجلس از آن به عنوان برگ زرین مجلس یاد می کرد،به یک سال نرسیده که تبعات منفی و تالی فساد چنین مصوبه ای آنچنان عیان و هویدا شده که حضرات را وادار به اصلاح و تغییر چنین مصوبه ای کرده.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین گفت: تصمیم گیری های آشفته باعث شده که متأسفانه قدرت حل مسأله را از دست بدهیم. از جمله وظایف مجلس ریل گذاری است لذا اگر می‌خواهیم اصلاحی در حوزه حکمرانی کشور داشته باشیم، باید روش ها را اصلاح کنیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استفاده از شأن نخبگانی در کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام امری ضروری است.