مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

روزنامه سازندگی در شماره امروز خود تصویری از جدی‌ترین گزینه‌های جانشینی ابراهیم رئیسی بر روی صندلی اول ساختمان پاستور را منتشر کرده که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین فعالان سیاسی قرار گرفته است.
در مراسم افتتاحیه امروز مجلس دوازدهم از تمبر یادگاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضائیه و سرپرست ریاست جمهوری و رئیس دفتر مقام معظم رهبری رونمایی شد.
جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت در دوره یازدهم مجلس می گوید دعوت نمایندگان برای حضور یک فرد در انتخابات ریاست‌ جمهوری کار اشتباهی بود و همان موقع هم اعتراض کردیم که این بر جنبه نظارتی مجلس اثر می‌گذارد. آقای جلالی، نماینده رفسنجان با تفکر جبهه پایداری امضاها را جمع می‌کرد. اگر کسی به جمع کردن امضا انتقاد می‌کرد یا از امضا امتناع می‌کرد بلافاصله به او برچسب می‌زدند.
دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا دوشنبه در شرایطی آغاز به کار می‌کند که منتخبان زن سهمی ۵ درصدی از کرسی‌های نمایندگی را از آنِ خود کردند و از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس، ۱۴ کرسی را به خود اختصاص دادند.
احمد علیرضا بیگی درباره اینکه آیا محمد مخبر که سرپرستی دولت سیزدهم را بر عهده دارد می‌تواند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، گفت: آقای مخبر می‌تواند کاندیدا شود، ایشان هم شرایطی همانند رئیس‌جمهورِ بر سر کار را  دارد که برای برگزاری انتخابات هم رئیس دستگاه اجرایی کشور است و هم می‌تواند کاندیدا باشد.
تداوم گفتمان رئیس جمهور شهید در تلاش مجاهدانه و پیگیرانه برای خدمتگزاری به مردم» و «مواضع مقتدرانه و عزتمندانه در برابر دشمنان و تعامل و مدارا با گروه‌ها و دیدگاه‌های مختلف جامعه» در جلسه سران قوا مورد تأکید قرار گرفت.
منتخب مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس دوازدهم شروع نکرده؛ گزارش عملکرد ارائه داد:

از پیگیری راه اندازی پالایشگاه تا احداث یک مجتمع خدمات درمانی در شاهیندژ و تکاب

حجت‌الاسلام محمد میرزایی منتخب مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس دوازدهم گفت: در انتخاب شدن من غیر از عامه مردم هیچ حزب و جناح خاصی نقش‌ نداشته است.اگر کسی ادعایی کند اگر من نبودم فلانی رای نمی آورد قطعا به بیراهه رفته است لذا رای آوری من حاصل ۲۵ سال خانه نشینی است که درحقم اجحاف شده و در این دوره به یاری خدا و حمایت شما مردم تحقق یافت و حق به حق دار رسید.