مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم آبادان با انتقاد از عملکرد شستا و تاپیکو پاسخ وزیر در بخش اول سخنانش را غیرمستند دانست و گفت: آیا مواردی که مطرح کردید، آمار و سند دارد؟ در زمان مدیریت 8 الی 9 ماهه شما تقریباً هیچگونه اقدام مثبتی صورت نگرفته و همچنان همان فساد قبلی که وجود داشت، ادامه دارد.
ایرنا نوشت: در لایحه حجاب تنظیم شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس که اکنون در کمیسیون قضایی در حال بررسی است برای مجازات سلبریتی‌های هنجارشکن موارد متعددی مانند جزای نقدی تا ۱۰ درصد کل دارایی و تا ۱۵ سال محرومیت از فعالیت شغلی در نظر گرفته شده است. براین اساس اگر کل دارایی یک سلبریتی هنجار شکن یا مروج ولنگاری ۱۰۰ میلیارد تومان باشد تا ۱۰ درصد آن یعنی ۱۰ میلیارد تومان به عنوان جریمه خودکار از حساب سلبریتی خاطی کسر می‌شود.
دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و ولادیمیر اورلیچ، رئیس مجلس صربستان پیش از ظهر امروز یکشنبه، اول مرداد ماه ۱۴۰۲ پس از پایان گفت‌وگوی دوجانبه در جمع خبرنگاران حاضر شده و طی کنفرانس خبری به بیان نتایج این دیدار پرداختند. روئسای مجالس ایران و صربستان در این نشست خبری بر تقویت روابط دو کشور با محوریت توسعه صنعتی، کشاورزی و گردشگری با کمک دیپلماسی پارلمانی و تقویت بخش خصوصی تأکید کردند.
حسن شجاعی علی آبادی در نشست علنی مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: مردم تحمل قیمت گوشت 500 هزار تومانی و مرغ 100 هزار تومانی را ندارد، برخی از کسب و کارها اظهار می‌کنند که ماهانه مجبور هستیم قیمت محصولات را به دلیل نوسانات تغییر دهیم.
نماینده بجنورد تذکر داد: کشاورزان بیش از یک ماه گندم را تحویل سیلو دادند اما هنوز پولشان را دریافت نکردند و همچنین در روستاها به دلیل کمبود آرد، نان پیدا نمی‌شود، این چه مدیریتی است که مردم حتی نمی‌توانند کمترین پروتئین را دریافت کنند.
نماینده یزد گفت: این نمی‌شود دولت کار خود را انجام دهد و ما هم سرمان را پایین بگیریم و به دنبال کارمان برویم، غذای مسئولان، خانه مسئولان و ... همگی مطلوب و خوب است، این درد را باید لمس کنیم لذا خواهش می‌کنم در این زمینه ورود کنید.
به گفته سخنگوی شورای نگهبان با حذف برگزاری انتخابات تناسبی در تهران توسط نمایندگان مجلس و بعد از انجام تشریفات قانونی، انتخابات دوره دوازدهم مجلس با قانون جدید برگزار می‌شود.
بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به جماران گفت: سلبریتی‌ها باید مراقبت کنند و مثل خانم صمدی که اخیرا برای ایشان رای صادر کردند، این حکم عالی است. به اعتقاد من این مدل احکام را باید قضات بدهند که سلبریتی‌ها دیگر به ذهنشان نزند که خلاف آرمان‌های یک ملت حرکت کنند.
یک نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی از دلسوزی و زحمات شما تشکر می کنیم.قبلا کمر مردم به خاطر گرانی ها شکسته شده بود اما امروز دست و پای مردم نیز شکسته می شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد:

وزیر کشور در یک قدمی استیضاح

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارجاع درخواست استیضاح وزیر کشور به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خبر داد.
مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم نکته‌ای فرمودند که تکلیف و مسئولیت را بر مجلسی که مدال انقلابی گرفته است، سنگین نموده و چنانچه در این مورد قصور یا تقصیری صورت پذیرد، نقطه‌ضعفی در کارنامه مجلس شورای اسلامی پدید می‌آید.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی خلاف برنامه ششم توسعه و آیین‌نامه داخلی مجلس است. رئیس مجلس هم امکان دارد اشتباه کند و باید این اقدام اشتباه اصلاح شود.
یعقوب رضازاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان اطلاعات فراجا گشت‌های پلیس، گشت تذکر نسبت به بی‌حجابی و بد حجابی در جامعه است که دستگیری ندارد فقط در حد تذکر بوده و به معنای گشت‌های ارشاد قدیم نیست.
رشیدی کوچی در لایو اینستاگرامی خود گفته است: امیدوارم سازمان ملی استاندارد تکذیب کند، اما شنیده‌ام علت کند بودن واردات خودرو‌های نو، مانع‌تراشی‌های سازمان استاندارد است! کوچی در حالی این ادعا را مطرح کرده که سازمان ملی استاندارد، برای خودرو‌های بی‌کیفیتی مثل پراید، تاییدیه صادر می‌کند.