مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از افرادی که سعی دارند با زیر سوال بردن روایت‌های تاریخی دامن انگلیس و آمریکا را در کودتای ۲۸ مرداد پاک کنند، انتقاد کرد.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر لزوم هدایت سرمایه‌های مردم بدون واسطه در مسیر تولید گفت: طی پنج سال گذشته، حجم سرمایه‌گذاری مردم در بازار سرمایه ۱۸ برابر شده است، یعنی مردم خود را در مسیر اقتصادی پیدا کرده‌اند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به اتفاقات مناسب در حوزه خرید تضمینی گندم بیان کرد: پیرو این اتفاقات امسال شاهد خودکفایی در آرد خوراکی هستیم. لذا کمیسیون در این بخش مصوب کرد که دولت مکلف است قیمت گذاری محصولات اساسی را بر اساس قیمت ارز مرکز مبادله ارز و طلا تعیین کند.
معین الدین سعیدی: «مثل دیگر لوایح که مشمول اصل ۸۵ شده اند، این لایحه هم در کمیسیون‌های مربوطه و با حضور اعضای خاص آن صحبت خواهد شد. من بعید می‌دانم که این طرح مانند صیانت و جوانی جمعیت بر خلاف آنچه می‌گفتند مردم و نخبگان در جریان روند بررسی قرار خواهند گرفت، این اتفاق رخ نداد من هم امید چندانی ندارم که هم اندیشی نخبگان در این حوزه صورت بگیرد.»
اگرچه در طول سال‌های گذشته، هرجا سخن از سپاه‌پاسداران به‌میان آمده است، رهبر معظم ‌انقلاب همواره تعابیر بلند و ارزشمندی را در وصف این نهاد انقلابی به‌کار برده‌اند، اما توصیف اخیر ایشان دربردارنده ویژگی‌های همه‌جانبه‌ای است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت‌: ما در کمیسیون در نظر داریم جلسه‌ای با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران‌، با موضوع بنزین و شایعات پیرامون آن‌، برگزار کنیم.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: پیگیری موارد اولویت‌دار کشور از اهمیتی مضاعف برای دیوان محاسبات برخوردار است و از این رو، با یک برنامه‌ریزی هدفمند، رویکرد این نهاد نظارتی را از «همه‌رسی» به «مهم‌رسی» تغییر داده‌ایم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به بیانیه معاون معزول وزیر کشور پاسخ داد:

حیدری: چه کسی به معاون سابق وزیر کشور ماموریت دخالت در انتخابات را داده بود؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر کشور، در واکنش به بیانیه سیاسی معاون معزول وزیر کشور علیه مجلس که در خبرگزاری رسمی دولت منتشر شده است، در نامه ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، نسبت به گروهی خاص که در درون دولت مقابل برنامه های دولت برای اصلاح امور و همدلی قوا تلاش می‌کنند هشدار داد.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق گام‌های جدی برای حرفه‌ای شدن سربازی از طریق کاهش زمان، جایگزینی سایر عضویت‌ها و پاره وقت شدن خدمت سربازی برداشته شد.
نماینده مردم چابهار در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: فیلترینگ فضای مجازی در تضاد کامل با اصل ۹ قانون اساسی و فرمایشات انتخاباتی شما است، وقتی خودتان و خودمان در همه پلتفرم‌ها حضور فعال داریم، به چه حقی دسترسی مردم را محدود کرده‌اید، به راستی گردش مالی ۵۰ هزار میلیارد تومان فیلترشکن‌ها چه نسبتی با کاسبان فیلتر دارد.