مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات و گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی از عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوزه‌ای در دستورکار نمایندگان قرار دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) گفت: ناامن‌سازی کشور و برهم زدن آرامش مردم و مختل‌سازی زندگی روزمره، پروژه همیشگی دشمنان ملت ایران است که در هفته‌های اخیر شدت یافته و با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است.
با این لایحه، ضوابط فقهی و شرعی حجاب نقض شده‌اند. در این زمینه کافی است توجه شود که اولاً ضوابط پوشش شرعی در کتب فقهی مشخص است و جامعه ایرانی نسبت به آن آگاهی کامل دارد. این ضوابط در مواد مختلف این قانون نقض و نادیده گرفته شده‌اند و لذا این لایحه نمی‌تواند تعهدی به ضوابط فقهی داشته باشد و ادعا کند که برای احیای ضوابط فقه در حوزه پوشش به تصویب رسیده‌ است؛ زیرا در تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۴۹ این قانون «بد پوششی» تعریف شده‌ است.
یکی از چالش ها، بحث جدی و مهمی است که میان دو طیف در جبهه اصلاحات جریان دارد؛ این که: «بالاخره ما می‌خواهیم درون نظام و زیر چتر اسلام و انقلاب باشیم، یا ساختارشکنی کنیم و خرج گروهک‌های برانداز و عقبه غربی آنها شویم؟!».
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت:این کمیسیون در جریان لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت را مکلف کرد تا پیرو بودجه سالیانه کشور حداقل ۵ درصد از منابع را برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص دهد.
سخنگوی ستاد انتخابات در نشست خبری اعلام کرد؛

ارسال مدارک داوطلبان به ۸ مرجع برای تایید یا عدم تایید هویتی

سخنگوی ستاد انتخابات با بیان اینکه مدارک بارگذاری شده داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورت وجود نواقص به صورت پیامک به او اطلاع داده می شود، گفت: داوطلب می تواند در لینکی نواقص را برطرف و اطلاعات خود را کامل بارگذاری کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر ۳۳ نماینده به وزیر امور خارجه درباره لزوم شفاف سازی در مورد امضای سند تعهدات جمهوری اسلامی در مقابل سازمان ملل برای اجرای بخش‌هایی از سند ۲۰۳۰ توسط نماینده آن وزارتخانه را قرائت کرد.
باید فهمید که فلسفه این قانون چیست؟ حدود تعریف شده برای پوشش تا چه حد سلیقه‌ای است؟ مجازات‌های مزبور براساس چه منطقی است؟ نظرات مردم کجا لحاظ شده است؟ مخالفان طرح چه می‌گویند؟ تناسب جرم و مجازات در این موارد چیست؟ هدف از مجازات‌های مالی تامین منابع مالی بودجه است یا هدفی بازدارنده دارد؟ نظرات نخبگان فقهی، جامعه‌شناسی و... چیست؟ بدون طی این مراحل و طرح در صحن علنی مجلس، هر گونه مصوبه‌ای به معنای ترس از آشکار شدن منطق نادرست آنان است و نقض‌کننده قاعده زشت بودن مجازات بیان نشده است، طبعا هم شکست خواهد خورد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت:در قانون جدید عنوان رد صلاحیت حذف شده است، ما الان با سه عنوان تأیید صلاحیت، عدم تأیید صلاحیت و عدم احراز مواجه هستیم و این هم یکی از اصلاحات جزئی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است.