مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

قالیباف در جمعی از فعالان اقتصادی ایرانی مقیم آفریقای جنوبی گفت: چند میلیون نفر ایرانی خارج از کشور داریم و می‌توانیم نمایندگانی از این مجموعه در مجلس داشته باشیم.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به لایحه عفاف و حجاب، گفت: برای کاهش برخوردهای سلیقه‌ای، وظیفه برخورد با افرادی که بدپوششی دارند، به قوه قضائیه سپرده شده است.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا به دولت اجازه دادند به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت ایران به صندوق توسعه ملی نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز، اقدام کند.
نامه تند و همراه با عصبانیت پورابراهیمی به رئیس جمهور، با انتساب نسبت‌هایی به رئیس کل بانک مرکزی بیش از آنکه به دلیل غیبت فرزین در یک جلسه باشد، ظاهرا دلایل دیگری دارد که بخش مهم آن به شکست ایده پورابراهیمی در حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی بر می گردد.
نماینده اردکان در مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلاش کردند تا نواقص موجود در لایحه دولت برطرف شود، گفت: گزارش کمیسیون تلفیق بی عیب نیست اما می توان در ادامه راه ایرادات را بررسی و رفع کرد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: صنعت فضایی که در ۲ دولت گذشته مورد غفلت واقع شده بود و رهبر انقلاب نیز بارها در این باره توصیه داشتند در برنامه هفتم ضعیف دیده شده بود که با پیشنهاد کمیته صنعت تقویت شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

طرح مجلس برای تغییر در کنکور در سال ۱۴۰۳ اجرایی نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که مصوبه اخیر مجلس برای تغییر در نحوه برگزاری به کنکور سال ۱۴۰۳ نمی‌رسد و در صورت تایید شورای نگهبان از سال ۱۴۰۴ قابلیت اجرایی دارد.
سخنگوی دولت از تصویب طرح تشویقی دولت در حوزه فرهنگی و گردشگری خبر داد و گفت: هزینه‌های نهادهای دولتی و عمومی و اشخاص در زمینه ساخت اماکن فرهنگی، هنری و گردشگری به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز تذکر مهدی عسکری نماینده کرج به همراه ۳۴ تن از نمایندگان به رئیس جمهور درباره لزوم بازنگری در حقوق و مزایای کارگران و کارکنان دولت را قرائت کرد.