مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک نماینده مجلس تاکید می کند: شفافیت شعار مجلس یازدهم و دولت بوده و یکی از مطالبات مردم است. مجمع تشخیص مصلحت هم باید مطالبه و خواست مردم را مد نظر قرار داده و طرح شفافیت را تصویب کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند الحاقی ماده ۱۸ که بر اساس آن حقوق و مزایای قانونی کارکنان وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی و نیروهای مسلح بدون تعیین سقف پرداخت می شود را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.
محسن پیرهادی با بیان اینکه وقوع سالمندی جمعیت در کشور قبل از طی فرایند توسعه یافتگی ابر چالش ۳ دهه پیش روست،گفت: با توجه به اینکه سالمندی جمعیت بصورت مستقیم بر میزان بهره‌وری و رشد اقتصادی کشور اثر گذار است؛عدم چاره‌جویی درباره مسئله سالمندی آن‌را به چالش اساسی در آینده اقتصادی ایران بدل می‌کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت اقتصاد را موظف به شناسایی، مستندسازی و تثبیت مالکیت دولت بر اموال غیرمنقول از طریق تشخیص یا تعیین بهره‌بردار و یا صدور گواهی بهره‌برداری برای دستگاه‌های اجرایی کردند.
قالیباف عنوان کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی برابر قانون است و اذن رهبری را می‌خواهد و هر ساله نیز برای برخی موضوعات بعد از اذن رهبری حق برداشت از صندوق توسعه ملی را داریم.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا بانک مرکزی را مکلف کردند که اعطای تسهیلات را به گونه‌ای مدیریت کند که نسبت تسهیلات به سپرده برای استان‌ها و مناطق محروم ۲۰ درصد افزایش یابد.
نمایندگان مجلس بانک مرکزی را موظف کردند به صورت یکپارچه بر مقررات‌گذاری، مجوزدهی، پایش عملیات و عملکرد، بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی و شعب بانک‌های خارجی درداخل کشوربه صورت انفرادی نظارت کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در طول ۱۲ سال گذاشته در خصوص مولدسازی، قانون وجود داشته است اما در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز مصوبه سران قوا در خصوص هیات عالی مولدسازی، به قانون تبدیل شده است.
جلیل محبی، عضو مرکز پژوهش‌های مجلس و از طراحان قانون عفاف و حجاب در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اظهار داشت: میزان بالای جریمه نقدی به علت بدپوششی، بازدارندگی ایجاد می‌کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیگیری‌های ما حاکی از این است که نمایندگان کارگری حدوداً ۲۰ روز پیش تقاضای رسمی خود را به دولت داده‌اند و علی‌الظاهر روال قانونی و حقوقی برای به‌جریان افتادن درخواست افزایش حقوق کارگران شروع شده و دولت و مشخصاً وزارت کار باید اقدامات قانونی بعدی را در دستور کار خود قرار دهد.
نمایندگان مجلس طرحی را برای اصلاح قانون تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ارائه کرده اند که طبق این طرح دانشجویان و هنرجویانی که بخواهند از آموزش رایگان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور استفاده کنند، مکلفند برابر مدتی که از تحصیل رایگان استفاده کرده‌اند، در ایران خدمت کنند.