مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

اعتماد نوشت: در طول یکسال و اندی عمر دولت سید ابراهیم رییسی تعداد دفعات دفاع رییس دولت سیزدهم از مساله شفافیت از حساب و کتاب خارج شده و رییس و دولت و ارکان دولت در میدان سخن مدافعان بی‌بدیل شفافیت هستند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کردند با هدف رساندن نسبت کفایت سرمایه بانک کشاورزی به حداقل هشت درصد اعتبار لازم جهت افزایش سرمایه نقدی بانک مزبور را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی کند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها می گوید: در واقع موضوع شفافیت تبدیل به یک نوع گروکشی شد درحالی که موضوع شفافیت یکی از موضوعات بسیار اساسی بود که می توانست برای مجلس اسباب آبرو باشد. مجلس متعلق به مردم است و شفافیت می‌توانست از مجلس شروع شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره ثبت‌نام متقاضیان مجلس دوازدهم گفت: این مرحله از ۲۷ مهر کلید خواهد خورد و داوطلبان باید اطلاعات شخصی، خانوادگی و سوابق خود را در سامانه وارد کرده و هم‌چنین یک شماره حساب بانکی برای فعالیت‌های تبلیغاتی‌شان معرفی کنند.
قالیباف پس از بازگشت به تهران در تشریح نتایج سفر هیأت پارلمانی ایران به امارات از نقش آفرینی پارلمان‌ها برای بهبود روابط سیاسی و اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری گفت. همچنین رئیس مجلس از تلاش‌های صورت گرفته در این سفر برای استرداد زندانیان و رفع مشکلات مرزنشینان و تردد ملوانان و لنج‌داران خبر داد.

رئیس مجلس پس از پایان سفر دو روزه خود به ابوظبی، با بدرقه رسمی «صقر غباش» رئیس مجلس امارات متحده عربی، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در محکومت حمله تروریستی به جشن فارغ التحصیلان دانشگاه افسری ارتش سوریه نوشت: بی شک اینگونه اقدامات غیرانسانی، عزم‌ و اراده جدی جامعه جهانی و همکاری کشورهای منطقه را برای مبارزه قاطع و مسئولانه با پدیده شوم تروریسم، به عنوان یک ضرورت بین المللی، بیش از پیش آشکار می‌کند.
اعتماد نوشت: با آغاز روند بررسی جزییات برنامه هفتم توسعه، هرچند انتقادات بسیاری نسبت به روند کلی تصمیم‌سازی‌های نمایندگان مجلس یازدهم مطرح شد اما شاید هیچ‌کدام از این نقدها به اندازه ماجرای ماده ۷۵ برنامه هفتم بازخوردهای منفی و عمومی در افکار عمومی ایرانیان و تحلیلگران پیدا نکرد.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: مسیر پرداخت تسهیلات بانکی از این پس با مصوبه مجلس شفاف می شود و بانک ها حق پرداخت تسهیلات خارج از چارچوب را ندارند.
نماینده شیراز در مجلس با تاکید براینکه نظر رهبر انقلاب باید برای همه فصل‌الخطاب باشد، گفت: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که مصوبه مجلس برای بی‌اعتبار کردن اسناد قولنامه‌ای در پیچ و خم‌های اداری معطل بماند و تایید آن مشمول گذر زمان شود.