مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در روزنامه اعتماد نوشت:اصل مبرهن قانون نویسی در خانه ملت بر مبنای برآیند نظرات آحاد ملت و با نظارت ملت بر روند قانون‌نویسی است. موضوعی که در روند بررسی لایحه حجاب گم شد و مشکلات اساسی و ایرادات جدی به روند بررسی این لایحه در مجلس یازدهم وارد است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: جمع‌بندی اولیه این شد که ما در طول برنامه هفتم توسعه بتوانیم بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان را به سرانجام برسانیم.
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم شفافیت در بازار تلفن همراه به ‌جای ممنوعیت در واردات آن تاکید کرد و گفت: مجلس روند تخصیص ارز به واردات تلفن‌همراه و رانت‌های احتمالی بوجود آمده و همچنین شرکت‌های مدعی تولید تلفن‌همراه را بررسی خواهد کرد تا از رانت‌های شکل‌گرفته و تضییع حقوق مردم جلوگیری شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت که فرآیند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچ‌گونه تغییری را نخواهیم پذیرفت.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از راه‌اندازی سامانه‌ای برای استعلام اطلاعات سوابق خودروها پیش از خریداری خبر داد و گفت که این اطلاعات توسط دو دستگاه در دو پلتفرم قابل بهره‌برداری است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه و فلسطین گفت: این اتفاقات یکی از مصداق‌های عینی تحقق فرهنگ دفاع مقدس است، فرهنگ دفاع مقدس در فرهنگ جهاد و شهادت خلاصه می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:

سهم ایران از دریای خزر، کمتر از ۱۱ درصد!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: اگر بخواهیم رژیم حقوقی دریای خزر که در دولت روحانی امضا شد را بپذیریم همان ۱۳ درصد هم به ما نمی‌رسد. شاید هم کمتر از ۱۱ درصد به ما برسد. ما قدرت سیاسی و نظامی داریم. اگر اراده کنیم می‌توانیم ۲۰ درصد را جدا کنیم.