درخواست یک نماینده از وزارت ارشاد درباره «عنکبوت مقدس»

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به فیلم عنکبوت مقدس گفت: بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واجب می‌دانم که در این باره به تذکرات و بیانیه‌ها بسنده نکند.
تصویر درخواست یک نماینده از وزارت ارشاد درباره «عنکبوت مقدس»

به گزارش سایت خبری پرسون، زهره سادات لاجوردی،‌ عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جشنواره اخیر فیلم کن نحوه مواجهه با یک فیلم ناهنجار و ضدفرهنگی بار دیگر نشان داد که استکبار جهانی از هر ابزاری جهت پیشبرد اقدامات شوم خود استفاده می‌کند و بدون اینکه شاخصی در مورد محتوا و کیفیت خود فیلم اهمیت داشته باشد؛ صِرف سیاست‌زدگی کافی است تا همین که یک اثر سیاه نمایی کرده و ضد ایرانی باشد، مورد تقدیر و تمجید قرار گرفته و جایزه بهترین بازیگر زن را بگیرد در حالی که همین فیلم از دید تماشاگران، کمترین امتیاز را بدست آورده است.

وی افزود: با علم به این موضوع که سال‌هاست با سوء استفاده از ابزار هنر و رخدادهایی مانند جشنواره کن به ترویج بی‌بندوباری، انحرافات جنسی و سیاه‌نمایی جوامع هدف دولت‌های استکباری همت گمارده شده؛ شخصی که دیروز بدلیل خطا و بی‌مبالاتی خود دچار مشکلاتی شده، حال در پوشش یک منتقد و متنفر از ایران و ایرانی با پشتوانه لابی‌های صهیونیستی این جشنواره در قالب یک فیلمنامه ضدمذهبی به اعتقادات شیعه حمله می‌کند و احساسات میلیون‌ها ایرانی و شیعه را جریحه‌دار می‌سازد.

لاجوردی تصریح کرد: پرواضح است که این جوایز نه به دلیل بازیگری بلکه به دلیل پیش‌گامی در بی‌هویتی و وطن‌فروشی به چنین افرادی اعطا می‌گردد تا از این طریق ارزش‌ها را بالعکس جلوه دهند و با هدف استحاله فرهنگی، الگوی زن موفق را در یک جامعه ارزشی، به ابتذال بکشانند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: همان‌طور که مستحضرید، موضوع این فیلم که با اهداف مغرضانه و سیاسی مورد تعریف و تمجید جشنواره کن قرار گرفته قتل‌های زنجیره‌ای چند سال گذشته در مشهد است که بطور موذیانه تلاش شده این قتل‌ها به مذهب شیعه و اعتقاداتش نسبت داده شود. در حالی که، نرخ قتل در غرب به لحاظ کثرت و توحش در شکل وقوع آن، به هیچ عنوان قابل مقایسه با سایر ملل نیست و در ساده‌ترین شکل آن، متأثر از همان فرهنگ در جوامع غربی و آمریکایی است که نوجوانان و جوانان اسلحه بدست همکلاسی و هم مدرسه‌ای‌های خود را به قتل می‌رسانند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: اشاره به این موضوع خالی از لطف نیست که جشنواره فیلم کن در سال ۱۳۲۵ (۱۹۴۶ میلادی) تأسیس شده است که در طول ۳۲ سال قبل از انقلاب فقط به یک ایرانی جایزه داده و اما در طول ۴۴سال بعد انقلاب به ۴۱ ایرانی جایزه اعطا کرده و پرواضح است که بعد انقلاب سیاست برجسته‌سازی نقاط ضعف و سیاه‌نمایی علیه ملت ایران در پیش گرفته شده است. تا جایی که، جهت ساخت فیلم ساختارشکن اخیر چهار کشور از بین دولت‌هایی که فروش دارو، هواپیمای مسافربری، آمبولانس و حتی کاغذ را به مردم ما جرم تلقی می‌کنند، حال نگران فرهنک ما شده و به این فیلم موهن یارانه تولید داده‌اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ضمن محکومیت این اقدام نفرت‌انگیز که نمونه بارزی از سیطره مستکبران بر عرصه هنر بین‌المللی است از مسئولین امر خواستار پیگیری‌های حقوقی بجهت اعتراض رسمی نسبت به این مسأله در مجامع بین‌المللی و نیز پاسخگو کردن جشنواره فیلم کن در برابر این اقدام ضدفرهنگی بوده و بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واجب می‌دانم که ضمن بسنده نکردن به تذکرات و بیانیه‌ها، به ساخت و نشر فیلم‌هایی برگرفته از جنایات مستند که هر روزه در بطن جوامع غربی رخ می‌دهد به جهت اکران در رخدادهای فرهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی همت بگمارد.

399738